DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1846
Title: Розвиток особистісної зрілості майбутнього вчителя у процесі професійної підготовки
Authors: Темрук, Олена Василівна
Keywords: особистісна зрілість
особистісна зрілість майбутнього вчителя
структурні компоненти особистісної зрілості майбутнього вчителя
особливості прояву компонентів особистісної зрілості
професійно-педагогічна спрямованість
розвиток особистісної зрілості майбутнього вчителя
мотивація досягнення
Я-концепція
емпатія
активні методи навчання
personal maturity
future teacher’s personal maturity
structural components of future teacher’s personal maturity
peculiarities of demonstration of personal maturity components
professional and pedagogical sense of purpose
development of future teacher’s personal maturity
achievement motivation
I-conception
empathy
active teaching methods
Issue Date: 2006
Publisher: Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
Citation: Темрук, Олена Василівна. Розвиток особистісної зрілості майбутнього вчителя у процесі професійної підготовки : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. В. Темрук ; наук. кер. Л. В. Долинська ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2006. — 21 с.
Abstract: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню проблеми розвитку особистісної зрілості майбутнього вчителя у процесі професійної підготовки. У роботі представлено узагальнені результати теоретичного аналізу наукової літератури з проблем особистісної зрілості, особливостей прояву особистісної зрілості у юнацькому віці та особистісного зростання майбутнього вчителя у процесі професійної підготовки. Виявлено рівні, динаміку та особливості прояву окремих структурних компонентів особистісної зрілості майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. Встановлено, що механізмом розвитку особистісної зрілості майбутнього вчителя є формування його професійно-педагогічної спрямованості. Експериментально доведено можливість розвитку особистісної зрілості майбутнього вчителя у процесі професійної підготовки методами активного соціально-психологічного навчання. Обґрунтовано, розроблено та апробовано програму “Тренінгу особистісної зрілості”, спрямованого на формування адекватної самооцінки, позитивного ставлення до себе та майбутньої професії, розвиток емпатії, формування довіри, розширення професійно-ціннісних орієнтацій, розвиток педагогічних здібностей, гуманістичної спрямованості, особистісне зростання.
The dissertation is dedicated to the study of the problem on the development of the future teacher’s personal maturity withing professional training. General results of the theoretical analysis of scientific literature on the problem of personal maturity, peculiarities of personal maturity manifistation in adolescence and personal growth of the future teacher withing professional training are enlighted in the work. Levels, dynamics and peculiarities of manifistation of constituent components of the future teacher’s personal maturity withing professional training are revealed. It is stated that the main mechanism of the future teacher’s personal maturity is a formation of his professional and pedagogical sense of purpose. The possibility of the future teacher’s personal maturity withing professional training by active methods of social and psycological training has been experimentally proved. The program “The personal maturity training” has been substantiated and approved. The program is directed on the formation of equivalent self-estimation, one’s positive attitude to oneself and future profession, on the development of empathy and formation of the trust, professional and value orientation extension, the development of pedagogical capabilities, humanistic sense of purpose, personal growth.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1846
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Temruk.pdf309.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.