DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К(84) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18031
Title: Педагогічний контроль функціонального стану студентів спеціальної медичної групи
Authors: Холопова, А. М.
Холопова, А. В.
Keywords: студенти
функціональний стан
здоров’я
педагогічний контроль
студенты
функциональное состояние
здоровье
педагогический контроль
students
functional condition,
health
pedagogical control
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Холопова, А. М. Педагогічний контроль функціонального стану студентів спеціальної медичної групи / А. М. Холопова, А. В. Холопова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 504-506.
Abstract: У статті охарактеризовано показники педагогічного контролю функціонального стану студентів спеціальної медичної групи за допомогою ортостатичної проби, степ-тесту, проби Руф’є. Визначено, за даними медичного огляду, нозології захворювань студентів вищого навчального закладу та проведено порівняльну характеристику оцінювання функціональних проб юнаків і дівчат, яка свідчить про недостатній рівень їх розвитку, що обґрунтовує потребу до пошуку нових форм проведення фізкультурно-оздоровчих занять в умовах вищого навчального закладу.
В статье охарактеризованы показатели педагогического контроля функционального состояния студентов специальной медицинской группы с помощью ортостатической пробы, степ-теста, пробы Руфье. Определены, по данным медицинского обзора, нозологии заболеваний студентов высшего учебного заведения и проведена сравнительная характеристика оценивания функциональных проб юношей и девушек, свидетельствующая о недостаточном уровне их развития, что и обосновывает потребность к поиску новых форм проведения физкультурно-оздоровительных занятий в условиях высшего учебного заведения.
This article describes indicators of pedagogical supervision of the functional state of students in a special medical group with the help of orthostatic test, step test and Ruffier test. Determined according to the medical examination, nosology of diseases of university students and conducted comparative characterization assessment functional tests of young people, which indicates an insufficient level of development that justifies the need to find new forms of fitness training in terms of higher education. The study used the following methods: analysis of the literature, pedagogical supervision, medical and pedagogical control, methods of mathematical statistics. The study was carried out among first-year students, 65 boys and 85 girls aged 17-20 years, who are studying in different faculties at the Kiev National University of Technology and Design (KNUTD). Teacher testing performed directly in the classroom at the end of the semester and the academic year 2016/17. We used conventional methods of evaluation of the cardiovascular system (orthostatic test, step test) and physical performance (Ruffier test) Pedagogical control of the functional state of students in a special medical group indicates the worst level of neural regulation of cardiovascular and significant low physical performance, which leads to a very cautious approach to dosing loads during fitness classes and finding new technology improvements. Prospects for further research will be used to further supervision of the health state, physical fitness, and motor activity of students SMG universities in physical education.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18031
Appears in Collections:Випуск 3К(84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kholopova2.pdf242.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.