Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Зміст і структура дидактичного процесу формування комунікативної культури майбутніх педагогів вищої школи

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Попадич, О. О.
dc.date.accessioned 2018-02-09T08:05:30Z
dc.date.available 2018-02-09T08:05:30Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Попадич, О. О. Зміст і структура дидактичного процесу формування комунікативної культури майбутніх педагогів вищої школи / О. О. Попадич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 27(37). - С. 71-75. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17873
dc.description.abstract У статті розглядається проблема змісту і структури дидактичного процесу формування комунікативної культури майбутніх педагогів вищої школи у цілісному педагогічному процесі вищої школи; розглянуто комунікативну культуру майбутніх педагогів вищої школи як систему засобів і навичок органічної взаємодії педагога та студентів, у зміст якої входить обмін інформацією, пізнання особистості, прояв виховного впливу, організація взаємовідносин за допомогою різних комунікативних засобів; запропоновано визначення поняття "комунікативна культура майбутніх педагогів вищої школи". ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема содержания и структуры дидактического процесса формирования коммуникативной культуры будущих педагогов высшей школы в целостном педагогическом процессе высшей школы; рассмотрено коммуникативную культуру будущих педагогов высшей школы как систему средств и навыков органичного взаимодействия педагога и студентов, в содержание которой входит обмен информацией, познание личности, проявление воспитательного воздействия, организация взаимоотношений с помощью различных коммуникативных средств; предложено определение понятия "коммуникативная культура будущих педагогов высшей школы". ua
dc.description.abstract The problem of the content and the structure didactic process of the high school future teachers’ communicative culture in a high school holistic pedagogical process is considered in the article; the high school future teachers’ communicative culture is considered as a system of tools and skills organic interaction between a teacher and students which content includes the exchange of information, individuality knowledges, educational influence display, relationships organization through the various means of communication; the term of " high school future teachers’ communicative culture" is proposed to definite. The readiness of the high school future teacher’ to communicate with students is the ability to effectively use their gains to improve communication culture. Forming and improving communication culture should be aimed at developing the teacher’s professional qualities, his abilities, the ability to skillfully use theoretical knowledge in modeling teaching situations that are a means to improve communication culture. The educational process of specialists’ preparation in specialty "Pedagogy in high school" focuses on the formation of an educated, harmoniously developed personality capable of self-education, scientific knowledges constant updating, professional mobility and so on. A special place in training masters should become forming the communicative culture. Teachers and students’- future high school teachers’ positive motivation to communicative culture is explained by the professional communication skills including its regulation means of relations with individual and group; intellectual and creative personality formation that has its original oratorical style, have the possibility to make sure a word; knowledge and ability to properly use their professional activities vocabulary. Therefore, the content and structure of the didactic process dorming the high school future teachers’ communicative culture is so long and difficult, and one of the methods for improving teacher’s communication culture is modeling the teaching situations. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject студент вищого навчального закладу ua
dc.subject майбутній педагог вищої школи ua
dc.subject комунікабельність ua
dc.subject комунікативна культура ua
dc.subject моделювання педагогічних ситуацій ua
dc.subject студент высшего учебного заведения ua
dc.subject будущий педагог высшей школы ua
dc.subject коммуникабельность ua
dc.subject коммуникативная культура ua
dc.subject моделирование педагогических ситуаций ua
dc.subject high school student ua
dc.subject the high school future teacher ua
dc.subject sociable ua
dc.subject communicative culture ua
dc.subject modeling the teaching situations ua
dc.subject.classification 378 ua
dc.title Зміст і структура дидактичного процесу формування комунікативної культури майбутніх педагогів вищої школи ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics