DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К(84) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17664
Title: Теоретичне підґрунтя підготовки майбутнього тренера-викладача до професійної діяльності
Authors: Сватьєв, А. В.
Keywords: професійна освіта
професійна компетентність майбутнього тренера-викладача
професійна діяльність тренера-викладача
профессиональное образование
профессиональная компетентность будущего тренера- преподавателя
профессиональная деятельность тренера-преподавателя
trade education
professional competence of future coach-teacher
professional activity of coach-teacher
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Сватьєв, А. В. Теоретичне підґрунтя підготовки майбутнього тренера-викладача до професійної діяльності / А. В. Сватьєв // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 431-434.
Abstract: У статті розглядаються деякі аспекти теоретичного підґрунтя підготовки майбутнього тренера-викладача до професійної діяльності. Автором зазначено, що однією з актуальних проблем педагогічної науки на сучасному етапі є розробка шляхів удосконалення професійної майстерності педагогів. Це обумовлено закономірностями суспільного розвитку й високою соціальною значимістю проблеми підвищення якості підготовки фахівця-професіонала, заснованої на гуманістичних ідеалах і принципах. На основі здійсненого аналізу наукової літератури з обраної проблеми дослідження, зроблений висновок про важливість якісного практичного виховання для ефективної професійної підготовки майбутнього фахівця фізичного виховання та спорту.
В статье рассматриваются некоторые аспекты теоретической основы подготовки будущего тренера- преподавателя к профессиональной деятельности. Автором отмечено, что одной из актуальных проблем педагогической науки на современном этапе является разработка путей совершенствования профессионального мастерства педагогов. Это обусловлено закономерностями общественного развития и высокой социальной значимости проблемы повышения качества подготовки специалиста-профессионала, основанной на гуманистических идеалах и принципах. На основе осуществленного анализа научной литературы по выбранной проблеме исследования, сделан вывод о важности качественного практического воспитания для эффективной профессиональной подготовки будущего специалиста физического воспитания и спорта.
The article considers some aspects of theoretical basis of preparation of the future of coach-teacher of professional activity. The author noted that one of the urgent problems of pedagogical science at the present stage is to develop ways of improvement of professional skill of teachers. This is due to the regularities of social development and the high social importance of the problem of improving the quality of training of specialistprofessional, based on humanistic ideals and principles. On the basis of the carried out analysis of scientific literature on the selected issue of the study, the conclusion about the importance of quality practical education for the effective training of the future specialists of physical education and sports. It is found that in the process of preparation of coaches for their future professional activities, must be designed such qualities as independence, responsibility, ability to adapt to rapidly changing environment. The author believes that in preparing coaches to future careers should be formed such personality traits as independence, responsibility, ability to adapt to the rapidly changing environment and, according to the specific physical orientation, the student must master not only the general pedagogical knowledge and skills, but also special qualities that depend on his motor-technical potential. Prospects for further research are seen in the development and study of other aspects of the process of preparation of the future of coach-teacher of professional activity in higher educational institutions.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17664
Appears in Collections:Випуск 3К(84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Svatyev.pdf338.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.