DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К(84) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17644
Title: Решение задач управления в учебно-тренировочном процессе
Other Titles: Рішення задач управління в учбово-тренувальному процесі
Authors: Рябченко, В. Г.
Власенко, С. О.
Keywords: управление
человеческий фактор
обратная связь
взаимодействие подсистем «тренер- спортсмен»
мотивация
ответственность
управління
людський фактор
зворотний зв'язок
взаємодія підсистем «тренер-спортсмен»
мотивація
відповідальність
management
human factors
feedback
interaction subsystems "coach-athlete"
motivation
responsibility
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Рябченко, В. Г. Решение задач управления в учебно-тренировочном процессе / В. Г. Рябченко, С. О. Власенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 414-417.
Abstract: Поиск потенциальных резервов в спортивной тренировке связан с человеческим фактором, как существенным элементом управления. Использование мотивации, принятие решений, ответственность тренера и спортсмена в системе управления являются основными составляющими в обеспечении эффективности тренировки и роста спортивных результатов.
Пошук потенційних резервів в спортивному тренуванні пов'язаний з людським фактором, як істотним елементом управління. Використання мотивації, прийняття рішень, відповідальність тренера і спортсмена в системі управління є основними складовими в забезпеченні ефективності тренування і зростання спортивних результатів.
Solving tasks of control is based on bolding complication of relations between various elements of a system. A content of a task has to include achievement of planned results as well as forming specialized functional states that is on known conditions to find unknown ways of effective solving tasks. The term task means a question solving of which means certain activities with clear functional purpose. The process of solving tasks can have several senses: solving as a plan, a means, a method of realization of a task; solving as a process of doing a plan; solving as a result of achievement of plan training tasks. When we speak about solving task we mean a procedure of solving a question. The tasks which we consider can be related to a category of creative tasks and we consider their not only as a development of solving but also as a development of a question itself. As the same time the aim or the task is an extrapolation of future planned result but not achieved result yet. The necessary element of successful solving tasks is understanding the most important parameters of an aim and attempt of introduction of their into certain activities. For example when we plan increasing faster running we suppose that running parameters such as a frequency and length of steps are objects of training and a trainer solves a task concerned to increasing these characteristics with the help of certain methods and training means. The same is concerned players of a team when solving individual tasks of preparing coincides with group tasks.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17644
Appears in Collections:Випуск 3К(84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ryabchenko_Vlasenko.pdf243.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.