Electronic Dragomanov Ukrainian
State University Repository

Вплив самооцінки депривованих батьками підлітків з психофізичними вадами на вибір сфери діяльності

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Нечипоренко, К. С.
dc.date.accessioned 2018-01-09T09:37:51Z
dc.date.available 2018-01-09T09:37:51Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Нечипоренко, К. С. Вплив самооцінки депривованих батьками підлітків з психофізичними вадами на вибір сфери діяльності / К. С. Нечипоренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 25. - С. 150-155. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17328
dc.description.abstract У статті представлене теоретичне обґрунтування впливу самооцінки депривованих підлітків з психофізичними вадами на вибір сфери діяльності. Зокрема зазначається, що підлітки, які позбавлені батьківського піклування (з різних причин), зазнають в інтернатних закладах і інших видів депривації (обмеження соціального простору; оточення чужих людей; режимні моменти закладу; наявність психофізичних вад, які викликають специфічне ставлення до них; однакове для всіх харчування та ін.). Все це впливає на самооцінку і, в основному, призводить до її зниження. Хоча, як відзначають вчені, сформованість адекватної самооцінки підлітка з психофізичними вадами навіть в умовах інтернатного закладу є визначальним фактором усього подальшого його життя, бо свідчить про усвідомлення ним власного внутрішнього потенціалу, власної ідентичності незалежно від мінливих умов середовища. Представлені в статті результати дослідження вказаної категорії підлітків інтернатних закладів висвітлили ряд недоліків інтернатного способу життя в плані формування у них адекватної самооцінки, що послужило основою для пошуку шляхів подолання їх навіть у таких специфічних умовах з урахуванням їх вад. Як показала практика, найбільш дієвим шляхом формування адекватної самооцінки названої категорії підлітків виявилось включення їх у практичну соціально значущу діяльність, яка дає можливість висвітлити особисті якості підлітка, рівень знань, здібності, зрозуміти свою особистісну цінність попри специфічне (тимчасове) життя, наявні психофізичні вади і не втратити віри у краще майбутнє. ua
dc.description.abstract В статье дается теоретическое обоснование влияния самооценки депривированных подростков, имеющих психофизические дефекты, на выбор сферы деятельности. В частности, указывается, что подростки, которые лишены родительской опеки (по разным причинам), испытывают в интернатных учреждениях и другие виды депривации (ограничения социального пространства; окружение чужих людей; режимные моменты учреждения; наличие психофизических дефектов, которые вызывают специфическое отношение к ним; одинаковое для всех питание и др.). Всё это влияет на самооценку и, в основном, приводит к ее снижению. Хотя, как отмечают ученые, сформированность адекватной самооценки подростка, имеющего психофизические дефекты, даже в условиях интернатного учреждения является определяющим фактором всей его дальнейшей жизни, поскольку является следствием осознания им собственного внутреннего потенциала, собственной идентичности независимо от изменчивых условий среды. Представленные в статье результаты исследования указанной категории подростков интернатных учреждений осветили ряд недостатков интернатного способа жизни в плане формирования у них адекватной самооценки, что послужило основой для поиска путей преодолений у них даже в таких специфических условиях с учётом их недостатков. Как показала практика, наиболее действенным способом формирования адекватной самооценки названной категории подростков оказалось их включение в социально значимую деятельность, которая дает возможность осветить личностные качества подростка, уровень знаний, способностей, понять свою личную ценность несмотря на специфическую (временную) жизнь, наличие психофизических недостатков и не утратить веры в лучшее будущее. ua
dc.description.abstract The theoretical background of influence of self-concept of teenagers with psychophysical rejections on the choice of activity sphere is given in the article. In particular, it is indicated that the teenagers without parent custody (due to various reasons) feel different types of deprivation in boarding schools, such types as the limitation of social space, the surroundings of strange people, the security moments of organization, the presence of psychophysical defects, that cause the specific attitude to them, identical food for everyone. This affects the self-esteem and mainly leads to its decline. Although, as the scientists note, the formation of adequate self-esteem of teenager with psychophysical defects even in boarding school conditions is a determining factor of all his/her future life, because it is consequence of awareness of his or her own inner potential, self-identity, regardless of changeable environmental conditions. The presented in the paper results of investigation of mentioned category of boarding schools’ teens elucidated a number of shortcomings of residential lifestyle in terms of the formation of their adequate self-esteem, which served the basis for finding ways of overcoming them, even in such specific conditions taking into account their shortcomings. As the practice shown, the most effective way to establish an adequate self-esteem of the mentioned category of teens turned their implication in socially relevant practical activity, which enables to light up the personal qualities of a teenager, such as knowledge level, abilities to understand his or her personal value despite of specific (temporary) life, the availability of psychophysical defects and do not lose faith in better future. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject самооцінка ua
dc.subject адекватна самооцінка ua
dc.subject батьківська депривація ua
dc.subject сфера діяльності ua
dc.subject самооценка ua
dc.subject адекватная самооценка ua
dc.subject родительская депривация ua
dc.subject сфера деятельности ua
dc.subject self-esteem ua
dc.subject adequate self-esteem ua
dc.subject parental deprivation ua
dc.subject sphere of activity ua
dc.subject.classification 376.64.018 ua
dc.title Вплив самооцінки депривованих батьками підлітків з психофізичними вадами на вибір сфери діяльності ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics