Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Неперервність процесу формування активно-патріотичної позиції дитини у виховному просторі дошкільної і початкової освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Луценко, Ірина Олексіївна
dc.date.accessioned 2018-01-04T09:30:01Z
dc.date.available 2018-01-04T09:30:01Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Луценко, І. О. Неперервність процесу формування активно-патріотичної позиції дитини у виховному просторі дошкільної і початкової освіти / І. О. Луценко // Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наук. праць. - Кам’янець-Подільськ : Кам’янець-Подільський нац. у-т імені Івана Огієнка, 2016. - Вип. 20. - С. 225-229. ua
dc.identifier.issn 2309-9763
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17269
dc.description.abstract У статті визначається мета, зміст патріотичного виховання дітей дошкільного віку; обґрунтовується важливість неперервного характеру процесу формування активно-патріотичної позиції дитини в умовах наступності початкової і дошкільної освіти. Розкривається сутність поняття «активно-патріотична позиція». ua
dc.description.abstract The essence of the concept of «active patriotic position» is revealed. Its introduction demonstrates mandatory implementation of patriotic education based on active approach. It’s determined that to be patriots preschool children must: possess available (according to their age) knowledge of the country, its history, culture and language of their people, be interested in them; have availability of the formed emotional and value attitude to everything connected with the concept of «Motherland», expressions of love to it, pride and respect; participate in joint activities with adults, aimed at preserving the nature of their native land, traditions and cultural heritage, doing good to people – their compatriots who live near and in different parts of Ukraine and need attention, care, expression of gratitude, help. The importance of the continuous nature of the process of forming an active patriotic position in terms of succession of primary and preschool education is proved. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка ua
dc.subject національно-патріотичне виховання ua
dc.subject активно-патріотична позиція ua
dc.subject неперервність ua
dc.subject наступність ua
dc.subject national-patriotic education ua
dc.subject active patriotic position ua
dc.subject continuity ua
dc.subject succession ua
dc.subject.classification 373.2/3:172.15-053.4./15 ua
dc.title Неперервність процесу формування активно-патріотичної позиції дитини у виховному просторі дошкільної і початкової освіти ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics