DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 12. Психологічні науки » Випуск 38 (62) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17216
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКіясь, А. В.-
dc.date.accessioned2017-12-22T08:12:47Z-
dc.date.available2017-12-22T08:12:47Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationКіясь, А. В. Взаємозв'язки копінг-стратегій вчителів з індивідуально-психологічними властивостями / А. В. Кіясь // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки: зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. - Вип. 38. - С. 178-185.ua
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17216-
dc.description.abstractВ статье представлены результаты исследования взаимосвязей копинг-поведения учителей с индивидуально-психологическими свойствами. Доказано (методом сравнения контрастных групп), что торможение эффективности копинг-поведения учителей во взаимодействии с девиантными подростками обусловлено недостаточным развитием рефлексии, эмпатии, уровнем самоактуализации (в частности, таких ее составляющих, как ощущение времени, независимость, самоуважение, познавательная потребность, спонтанность, креативность), неадекватностью использования стиля педагогического общения, что указывает на необходимость развития этих профессионально важных качеств в рамках коррекционной работы.ua
dc.description.abstractThe article deals with the problem of correlaton between the copying-behaviour of teachers and their individual psycolgical features. The results of the research are presented in the article. Using the method of comparison of contrasting groups it is proven that braking of the efficiency of copyingbehaviour of teachers in interrelation with deviant teenagers is conditioned by the insufficient development of reflection, empathy, level of self-realization( such its constituents as sense of time, independence, self-esteem.cognitive necessity, creativity) that emphasises on the necessity of these professionally important qualites within the framework of correction work.ua
dc.language.isoukua
dc.publisherНПУ імені М. П. Драгомановаua
dc.subject.classification159.9ua
dc.titleВзаємозв'язки копінг-стратегій вчителів з індивідуально-психологічними властивостямиua
dc.typeArticleua
Appears in Collections:Випуск 38 (62)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kiias'.pdf263.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.