DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К(84) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16866
Title: Сучасні погляди на природничо-наукову підготовку майбутніх психологів у вищих навчальних закладах
Authors: Білик, В. Г.
Keywords: природничо-наукова підготовка
майбутні психологи
професійна підготовка майбутніх психологів
естественно-научная подготовка
будущие психологи
профессиональная подготовка будущих психологов
impartiality
natural science preparation
future psychologists
professional preparation of future psychologists
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Білик, В. Г. Сучасні погляди на природничо-наукову підготовку майбутніх психологів у вищих навчальних закладах / В. Г. Білик // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 60-63.
Abstract: Автор вказує, що в умовах сучасного етапу розвитку людства суспільна практика потребує великої кількості висококваліфікованих психологів, які будуть володіти не тільки професійними знаннями, а й уміння орієнтуватися в сучасних складних політичних, економічних та соціальних проблемах для успішного здійснення професійної діяльності. Це зумовлює, зазначає автор статті, необхідність удосконалення існуючої професійної підготовки майбутніх психологів . В статті характеризуються сучасні погляди на природничо-наукову підготовку майбутніх психологів у вищих навчальних закладах Автор зазначає, що саме природничо-наукові дисципліни мають необхідний потенціал для формування майбутніх психологів не лише як фахівців-психологів у вузькому розумінні, а і як всебічно розвинених, освічених, культурно багатих спеціалістів і тому, повинні займати чільне місце в удосконаленні професійної підготовки майбутніх психологів у вищих навчальних закладах.
Автор указывает, что в условиях современного этапа развития человечества общественная практика требует большого количества высококвалифицированных психологов, которые будут обладать не только профессиональными знаниями, но и умение ориентироваться в современных сложных политических, экономических и социальных проблемах для успешного осуществления профессиональной деятельности. Это вызывает, отмечает автор статьи, необходимость совершенствования существующей профессиональной подготовки будущих психологов. В статье характеризуются современные взгляды на естественно-научную подготовку будущих психологов в высших учебных заведениях. Автор отмечает, что именно естественнонаучные дисциплины имеют необходимый потенциал для формирования будущих психологов не только как специалистов-психологов в узком понимании, но и как всесторонне развитых, образованных, культурно богатых специалистов и поэтому должны занимать соответствующее место в совершенствовании профессиональной подготовки будущих психологов в высших учебных заведениях.
It is stated in the article that at modern stage of human development, social practice needs a lot of highly qualified psychologists. The author considers professional preparation as a complex integrated dynamic multilateral system that operates in accordance with the qualification requirements for future professionals. The article states that nowadays requires from a psychologist specialist not only professional knowledge, but also the ability to understand current complex political, economic and social issues, insight that without the ability to analyze, predict and evaluate the impact of their professional activities there can not be educational, developing, consultative, diagnostic and remedial work which is expected from a psychologist. The author notes in the article that this requires the necessity to improve professional preparation of future psychologists in order not only to prepare them as professional psychologists, but also as a developed, educated, culturally rich professional. It is characterized in the article modern views on natural science education of future psychologists in higher educational institutions in current education paradigm. The author states that natural science disciplines contribute to the development of abstract thinking, imagination, creativity, independence, strong-willed organization, responsibility, discipline, impartiality, cognitive abilities of future psychologist, expanding their intellectual capabilities, spatial representation, creative activity, the author notes that natural science disciplines have the necessary potential to improve preparation of future psychologists in universities.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16866
Appears in Collections:Випуск 3К(84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bilyk.pdf336.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.