DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 31 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16711
Title: Історичний аспект вивчення проблеми локалізації уражень мовленнєвої системи при моторній алалії
Authors: Зелінська-Любченко, К. О.
Keywords: моторна алалія
мовленнєворуховий аналізатор
локалізація
ураження
мовленнєві зони
мовленнєві порушення
моторная алалия
речедвигательный анализатор
локализация
поражение
речевые зоны
речевые нарушения
motor alalia
speech moving analyzer
localization
lesion
speech area
speech disorders
Issue Date: 2016
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Зелінська-Любченко, К. О. Історичний аспект вивчення проблеми локалізації уражень мовленнєвої системи при моторній алалії / К. О. Зелінська-Любченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 31. - С. 40-45.
Abstract: У статті розглядається історичний аспект вивчення проблеми локалізації уражень мовленнєвої системи при моторній алалії. Наголошується, що не у всіх дітей виявляються видимі пошкодження нервової системи, що може свідчити або про наявність у них якихось своєрідних порушень, які виявляються сучасними методами дослідження, або про зникнення, компенсації певних порушень, що існували в ранні періоди життя дитини. У більшості дітей є різноманітна патологія в функції або структурі мозку. У одних вона носить дифузний характер; у інших, на тлі дифузних уражень, відзначаються і локальні, які, як правило, охоплюють кілька зон. У статті висвітлено підсумки низки досліджень про характерні ураження лівої і правої півкулі головного мозку, що обґрунтовано неможливістю компенсаторної перебудови за такого характеру ураження та розладу оволодіння мовленням на його фоні. Зазначено, що відмінності в кількісних і якісних показниках ураження мозку у дітей із алалією і неоднозначність результатів, які отримують різні автори навіть в односпрямованих дослідженнях, говорять про необхідність подальших наукових пошуків.
В статье рассматривается исторический аспект изучения проблемы локализации поражений речевого аппарата при моторной алалии. Отмечается, что не у всех детей проявляются видимые повреждения нервной системы, свидетельствующие либо о наличии у них каких-то своеобразных нарушений, обнаруженых современными методами исследования, либо об исчезновении, компенсации определенных нарушений, которые существовали в ранние периоды жизни ребенка. У большинства детей есть разнообразная патология в функции или структуре мозга. У одних она носит диффузный характер; у других, на фоне диффузных поражений, отмечаются и локальные, которые, как правило, охватывают несколько зон. В статье освещены выводы ряда исследований о характерных поражениях левого и правого полушарий головного мозга, которые обоснованы невозможностью компенсаторной перестройки при таком характере поражения и приводит к расстройству овладения речью. Отмечено, что различия в количественных и качественных показателях поражения мозга у детей с алалией и неоднозначность результатов, которые получают различные авторы даже в однонаправленных исследованиях, говорят о необходимости дальнейших научных поисков.
The problem of localization of the lesion moving system of children with motor alalia is under review in the article. It is noted that the visible damage of the nervous system is not identified in all children, which may indicate either the presence of any kind of violations that can be detected by modern methods of research, or about the loss, compensation of certain violations that existed in the child's early periods of life. Most of the children have a variety of pathology in the function or structure of the brain. In some it is diffuse. In other on the background of diffuse lesions the local are observed, which usually cover several areas. The article substantiates the opinion of some researchers that children with alalia lesions on the left and right hemispheres of the brain are characterized; such nature of the lesion prevents compensatory rearrangements and leads to disorder of language acquisition. It was noticed that differences in the quantitative and qualitative indicators of brain damage of children with alalia and the ambiguity of the results that different authors receive even in the unidirectional studies, talking about the need for the further scientific researches.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16711
Appears in Collections:Випуск 31

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zelinskaya-Lubchenco.pdf517.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.