Electronic National Pedagogical
Dragomanov University Repository

Система навчальних завдань з пленерної практики майбутніх учителів образотворчого мистецтва

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Сова, Ольга Сергіївна
dc.contributor.author Sova, Olga Serhiivna
dc.date.accessioned 2017-11-28T09:57:52Z
dc.date.available 2017-11-28T09:57:52Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Сова, О. С. Система навчальних завдань з пленерної практики майбутніх учителів образотворчого мистецтва / О. С. Сова // Мистецтво та освіта : науково-методичний журнал. – Київ : «Педагогічна думка», 2016. – № 1(79). – С. 38-41. ua
dc.identifier.issn 2308-8885
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16709
dc.description REFERENCES 1. Voronina E. V. (2004). Formirovanie koloristicheskogo videnija u studentov hudozhestvenno-graficheskih fakul'tetov pedagogicheskih vuzov na zanjatijah pejzazhnoj zhivopis'ju v uslovijah plenjera [Formation of coloristic vision at students of art and graphic faculties of pedagogical higher education institutions on occupations by landscape painting in the conditions of an open-air]. (Doctoral dissertation, Moscow). 2. Kovalenko Ye. V. (2014). Xarakterystyka osnovnyh estetychnyh parametriv impresionistychnoyi texniky u plenernomu zhyvopysi [Characteristics of the main parameters of aesthetic art in impressionistic plein air painting]. Gileya:naukovyj visnyk [Gilea: Scientific Herald], 86, 253-256. 3. Chervatyuk V. O. (2013). Metodychni rekomendaciyi z plenernogo zhyvopysu dlya molodyh hudozhnykiv [Guidelines for plein air painting for young artists]. Ukrayinska akademiya mystecztva [Ukrainian Academy of Art], 21, 44-51. 4. Chervatyuk V. O. (2010). Plenernyj zhyvopys – nevidyemna skladova hudozhnoyi osvity [Plein air painting - an integral part of art education]. Mysteczka osvita [Art education], 403-409 5. Yalanskyj A. V. (2014). Kompozyciya pejzazhu yak faktor efektyvnogo rozvytku hudozhno-obraznogo myslennya studentiv [The composition of the landscape as a factor in the effective development of artistic and creative thinking of students]. Ukrayinska akademiya mystecztva [Ukrainian Academy of Art], 23, 18-28. ua
dc.description.abstract У статті висвітлено значення проведення творчої пленерної практики, яка є складовою навчального процесу художньо-педагогічного Вищого навчального закладу. Представлено систему завдань навчально-творчої практики «Пленер», які допомагають формуванню фахової компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Аргументується необхідність побудови системи завдань з пленеру за принципом «від простого до складного». Обґрунтовується важливість дотримання методично-грамотного виконання творчих робіт. ua
dc.description.abstract Educational creative plein-air practice is one of the most important parts of educational process of higher education institution. The plein-air is of great importance in training of future art teachers for professional activity. The system of tasks of creative plein-air practice at National Pedagogical University of M. Dragomanov is presented in article. This system is constructed in such a way that gives the chance to students with different extent of art preparation to get necessary graphic experience. Tasks help formation of professional competence of future art teachers. Importance of performance of creative tasks which motivate students to independent creative work, activization of their productive activity in the conditions of open space is defined. ua
dc.description.abstract В статье освещено значение проведения творческой пленэрной практики, которая является составляющей учебного процесса художественно-педагогического вуза. Представлена система заданий учебно-творческой практики «Пленэр», которые помогают формированию профессиональной компетентности будущих учителей изобразительного искусства. Аргументируется необходимость построения системы заданий пленэра по принципу «от простого к сложному». Обосновывается важность соблюдения методически грамотного выполнения творческих работ. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Педагогічна думка ua
dc.subject вчитель образотворчого мистецтва ua
dc.subject пленерна практика ua
dc.subject живопис ua
dc.subject пейзаж ua
dc.subject учитель изобразительного искусства ua
dc.subject пленэрная практика ua
dc.subject живопись ua
dc.subject пейзаж ua
dc.subject art teacher ua
dc.subject painting ua
dc.subject plein-air practice ua
dc.subject landscape ua
dc.subject.classification 378.011.3-051:75 ua
dc.title Система навчальних завдань з пленерної практики майбутніх учителів образотворчого мистецтва ua
dc.title.alternative System of educational tasks on plein-air practice of future art teachers ua
dc.title.alternative Система учебных заданий по пленэрной практике будущих учителей изобразительного искусства ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account