DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 03. Фізика і математика у вищій і середній школі » Випуск 16 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15578
Title: Психолого-педагогічні аспекти вивчення фізики в класах гуманітарного профілю
Authors: Заболотний, В. Ф.
Слободянюк, І. Ю.
Keywords: учні гуманітарних класів
фізичні знання
учащиеся гуманитарных классов
физические знания
pupils of humanities classes
physical knowledge
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Заболотний, В. Ф. Психолого-педагогічні аспекти вивчення фізики в класах гуманітарного профілю / В. Ф. Заболотний, І. Ю. Слободянюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 16. – C. 17-22.
Abstract: Стаття присвячена розгляду проблеми вивчення фізики в класах гуманітарного профілю, враховуючи психолого-педагогічні особливості учнів даного спрямування. Проаналізовано праці вітчизняних та зарубіжних вчених, які займались вивченням даного питання. Описано відмінності в сприйнятті та опрацюванні навчальної інформації учнями залежно від домінуючої півкулі мозку. Основна увага звертається на учнів, в яких домінує права півкуля. На основі притаманних їм особливостей, виділено найбільш доцільні та ефективні методи навчання. Обґрунтовано необхідність вдосконалення та оновлення методики викладання фізики, з урахуванням відповідних особливостей учнів. Показано, що для учня-гуманітарія пріоритетним має бути розуміння фізичної суті поняття, а вже потім знання його математичної інтерпретації.
Статья посвящена вопросам изучения физики в классах гуманитарного профиля, учитывая психолого-педагогические особенности учащихся данного направления. Проанализированы труды отечественных и зарубежных ученых, которые занимались изучением данного вопроса. Описаны различия в восприятии и обработке учебной информации учениками в зависимости от доминирующего полушария мозга. Основное внимание обращается на учащихся, в которых преобладает правое полушарие. На основе присущих им особенностей, выделены наиболее целесообразные и эффективные методы обучения. Обращается внимание на то, что наряду с традиционными методами, необходимо использовать еще и инновационные. Рассмотрены требования к учебно-познавательной деятельности гуманитариев. Проанализированы и дополнены причины низкого уровня заинтересованности физикой. Отмечается, что ключевой задачей учителя, который работает с учениками-гуманитариями, является формирование правильного научного мировоззрения, основываясь на знания и понимание основ физики. Аргументирована необходимость совершенствования и обновления методики преподавания физики, с учетом соответствующих особенностей учащихся. Показано, что для ученика- гуманитария приоритетным должно стать понимание физической сути понятия, а уже потом знание его математической интерпретации.
The article is devoted to dealing with the study of physics in humanities classes, given the psychological and pedagogical features of pupil’s direction. The works of domestic and foreign scientists who have studied the issue are analyzed. The differences in the perception and processing of academic information between pupils, depending on the dominant hemisphere of the brain are described. Based on their inherent characteristics, it is selected the most appropriate and effective teaching methods. It is discovered and proved the need to improve and update the method of teaching physics in relation to the characteristics of pupils.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15578
Appears in Collections:Випуск 16

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zabolotnyy_Slobodianuk.pdf236.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.