DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 18(23) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14961
Title: Виконавська діяльність в структурі фахової підготовки майбутніх викладачів музичних дисциплін
Authors: Мінь, Шаовей
Keywords: профессиональная подготовка
исполнительская деятельность
художественно-исполнительская интерпретация
рефлексия
professional training
performing activity
artistic and performing interpretation
reflection
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Мінь Шаовей. Виконавська діяльність в структурі фахової підготовки майбутніх викладачів музичних дисциплін / Шаовей Мінь // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти : Збірник наукових праць. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 18 (23). - С. 221-224
Abstract: В статье рассматривается проблема исполнительской деятельности в стуктуре профессиональной подготовки будущих преподавателей музыкальных дисциплин. Определена актуальность исследования данной темы в контексте современной музыкальной педагогики, и обращено внимание на определяющее значение исполнительской деятельности для обучения музыкантов-педагогов. Рассмотрена художественно- исполнительская интерпретация музыкального произведения, как основополагающий вид деятельности музыканта и средство творческого саморазвития студентов. Раскрыта важность рефлексии в структуре музыкально-исполнительской деятельности педагога.
The article deals with the problem of musical performing activity in the structure of professional music teachers training. Determine the relevance of the research this problem in the context of modern music pedagogy, and drew attention to the decisive importance of musical performing activity in the structure of education of music teachers. We consider the artistic and performing interpretation of a musical work as a mandatory activity musician and a way of creative self-development of students. Revealed the importance of reflection in the structure of musical performance activity of the teacher.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14961
Appears in Collections:Випуск 18(23)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Min.pdf279.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.