DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14228
Title: Ефективність використання засобів фітнесу на заняттях із фізичного виховання для студентів педагогічного вищого навчального закладу
Authors: Жамардій, В. О.
Keywords: здоров’я
студенти
фізична підготовленість
фізичне виховання
фітнес
фітнес- технології
здоровье
студенты
физическая подготовленность
физическое воспитание
фитнесс
фитнесс-технологии
health
physical condition
physical education
fitness
fitness techniques
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Жамардій В. О. Ефективність використання засобів фітнесу на заняттях із фізичного виховання для студентів педагогічного вищого навчального закладу / В. О. Жамардій // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 377-380
Abstract: У статті розглянуто питання необхідності надання можливості студентам самостійно знаходити шляхи удосконалення власного фізичного розвитку, підбирати види фізичного навантаження засобами фітнесу і використовувати їх в організації та проведенні навчальних занять із фізичного виховання, що у свою чергу позитивно сприяє покращанню стану їхнього здоров’я, підвищенню рівня фізичної підготовленості та мотивації до відвідування навчальних занять із фізичного виховання в педагогічному вищому навчальному закладі.
В статье рассмотрен вопрос необходимости предоставления возможности студентам самостоятельно находить пути усовершенствования собственного физического развития, подбирать виды физической нагрузки средствами фитнесса и использовать их в организации и проведении учебных занятий из физического воспитания, что в свою очередь положительно способствует улучшению состояния их здоровья, повышению уровня физической подготовленности и мотивации к посещению учебных занятий из физического воспитания в педагогическом высшем учебном заведении.
The author of the article touches upon the point of the necessity to give the students the possibility of independent search of the ways to improve the own physical development, look for kinds of exercises by means of fitness and use them in organizing and training sessions on physical education, what in its turn positively effects on their health improvement, increasing the level of their physical condition and motivation for attending classes on physical education at pedagogical higher educational institution. The main condition of organization and realization of educational from physical education is an observance of pedagogical principles, availability and individual approach, when the parameters of the training loading answer the state of health. Except that, no less important are the individual personal interest and proof motivation of students in making healthy. In fact a most effect from lessons from physical education will be attained then, when a man occupies voluntarily taking into account her individual interests. Fitness techniques have the widest arsenal of facilities, most which, simultaneously with positive influence on the organism of student young people through physical exercises, improve the state of their zdorovya, general level of physical preparedness, promote cause interest and motivation to such employments. From them considered most expedient engaged in the different kinds of aerobics, pilatesom, by yoga of fitness and respiratory exercises.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14228
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhamardiy.pdf285.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.