DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14227
Title: Становлення системи фізичного виховання учнів старшої школи : історико-аналітичний огляд
Authors: Дьоміна, Ж. Г.
Кротов, Г. В.
Keywords: система шкільного фізичного виховання
учні старшої школи
історичний досвід
сучасні тенденції
система школьного физического воспитания
учащиеся старших классов
исторический опыт
современные тенденции
system of school physical education
senior pupils
historical experience
current trends
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Дьоміна Ж. Г. Становлення системи фізичного виховання учнів старшої школи : історико-аналітичний огляд / Ж. Г. Дьоміна, Г. В. Кротов // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 371-374
Abstract: Здійснено історичний аналіз становлення вітчизняної системи фізичного виховання школярів. Розкрито сучасні тенденції у фізичному вихованні старшокласників.
Осуществлен исторический анализ становления отечественной системы физического воспитания школьников. Раскрыты современные тенденции в физическом воспитании старшеклассников.
Is revealed the current trends in physical education of senior pupils. Indicated that at all stages of development of the national school education general concept of physical education of the younger generation has undergone qualitative changes under the influence of various factors, including social and political conditions, economic relations. It is established that goal, objectives and content of physical education of pupils is determined by the level of production, science, technology and culture, the development of pedagogical theory, the purpose and objectives of education that society puts in front of the school. It is alleged that the system of physical education of senior school is a subsystem of school physical education, which includes the final stage and aims to prepare for adult life and future professional activities. Is conducted a theoretical and scientific analysis of school programs on the subject «Physical culture» for the past 30 years. Is proved that despite significant qualitative changes in the software and attempts to improve the status of physical culture among youth, modern system of school physical education age is ineffective. Is confirmed that the strategic task of improving the quality of physical education of senior pupils requires consideration of their interests, needs and opportunities in shaping the content of physical education,, adapt organizational conditions and practical implementation of its tasks to the demands of modern society and global trends.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14227
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Domina_Krotov.pdf283.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.