DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 4(74) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14222
Title: Модель особистості студентів, як компонента адаптаційного механізму
Authors: Стасюк, Р. М.
Гриб, Т. О.
Keywords: студент
викладач
модель
студент
преподаватель
модуль
student
teacher
module
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-в о НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Стасюк Р. М. Модель особистості студентів, як компонента адаптаційного механізму / Р. М. Стасюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : [зб. наук. праць] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 4 (74). - C. 101-104
Abstract: У роботі розкрита, за допомогою анкетування, модель морально-вольових якостей особистості студентів, як компонента адаптаційного механізму, на основі взаємодії між викладачем і студентом. Структура мотивів студента, що формується в період навчання, є стрижнем особистості майбутнього фахівця. Отже, розвиток позитивних навчальних мотивів – невід'ємна складова адаптаційного механізму. Для ефективної практичної роботи в цьому напрямку потрібне ґрунтовне вивчення закономірностей розвитку адаптивних компонентів.
В работе раскрыта, с помощью анкетирования, модель морально-волевых качеств студентов, как компонента адаптационного механизма, на основе взаимодействия между студентом и преподавателем. Структура мотивов студента, формируется в период обучения, является стержнем личности будущего специалиста. Итак, развитие положительных учебных мотивов - неотъемлемая составляющая адаптационного механизма. Для эффективной практической работы в этом направлении нужно основательное изучение закономерностей развития адаптивных компонентов.
The model of morallyvolitional qualities of students, as component of adaptation mechanism, is in-process exposed, by means of questionnaire, on the basis of cooperation between a student and teacher. Structure of reasons of student, formed in the period of educating, is the bar of personality of future specialist. So, development of positive educational reasons is an inalienable constituent of adaptation mechanism. For effective practical work the sound study of conformities to law of development of adaptive components is needed in this direction. Expediently systematic to conduct diagnosticating of students of present reasons. Such work the counsels of academic groups, dean's office, psychological service of establishment, must preferably conduct, using a questionnaire, conversations and special tests for this purpose. The mechanism of forming of educational motivation is making of single structure of aims of educational activity. For this reason a large role is played by the timely and systematic forming by the teachers of aims of educating, students must accept and point the activity at their achievement. The Motivational-valued relation expresses internal position of personality that stipulates the certain structure of her attitude toward reality, to wider public, to itself and the psychologically executed evaluation judgment. Attitudes toward the values of physical culture will acquire positive motivation on condition of transformation of the external stimulant affecting personality of student, in internal incentive forces as method of "appropriation" of soul values mine-out humanity in the field of physical coolieturns.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14222
Appears in Collections:Випуск 4(74)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stasiuk.pdf315.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.