Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Теоретичні засади методики розвитку координаційних якостей учнів основної школи засобами флорболу у позаурочній роботі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Білан, Я. О.
dc.date.accessioned 2017-05-24T09:11:51Z
dc.date.available 2017-05-24T09:11:51Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Білан Я. О. Теоретичні засади методики розвитку координаційних якостей учнів основної школи засобами флорболу у позаурочній роботі / Я. О. Білан // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 298-301 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14214
dc.description.abstract У статті розглядаються питання, пов’язані з теорією та методикою розвитку координаційних якостей учнів основної школи засобами флорболу у позаурочній роботі. Аналіз програм з фізичного виховання учнів основної школи показав, що розвитку координаційних якостей на уроках фізичної культури відводиться значне місце, але фізичне виховання є багатогранним процесом і для досягнення найкращого результату потребує цілеспрямованої роботи у всіх його ланках. Автор зазначає, що визначені актуальні шляхи покращення ефективності процесу розвитку координаційних якостей учнів основної школи у позаурочній роботі передбачають впровадження у практику роботи шкіл нового ігрового виду спорту, яким є флорбол. ua
dc.description.abstract В статье рассматриваются вопросы, связанные с теорией и методикой развития координационных качеств учеников основной школы средствами флорбола во внеурочной работе. Анализ программ по физическому воспитанию учеников основной школы показал, что развитию координационных качеств на уроках физической культуры отводится значительное место, но физическое воспитание является многогранным процессом и для достижения наилучшего результата требует целеустремленной работы во всех его звеньях. Автор отмечает, что актуальные пути улучшения эффективности процесса развития координационных качеств учеников основной школы во внеурочной работе, которые были определены, предусматривают внедрение в практику работы школ нового игрового вида спорта, которым является флорбол. ua
dc.description.abstract In this article the question of development of coordination qualities of pupils in basic school have been examined during extracurricular work. Nowadays the field of pupils’ activity have been increased, which has made in probable and unexpectedly appeared situations that needs the display of creativity, rapid reaction, capacity for concentration and changing attention; spatial, time, dynamic exactness of movements and its biomechanical rationality. A high level of development of coordination qualities is an important factor of optimization of movement’s coordination and it allows to the movement activity of pupils from basic school to become more effective. One of the displays of physical education at school is an extracurricular work which conducts with the aim of active repose students, strengthening of health, renovation of ability to work, development of movement activities. The table of contents of the programs of physical education at school is filled with different types of sport, which are unpopular among children, that causes pupils’ dissatisfaction and does not stimulate them to go in for sports and do physical culture. Lately lots of new kinds of sport have appeared in the world, among them – floorball is a team playing type of sport, it is similar to the hockey in a hall by the main conception, but in this game players use a plastic ball, maneuvering by which fulfils by a hockey-stick, on a ground every team numbers 5 players of different role and a goalkeeper, the aim of a game is to score a goal and win. As a result of a research the actual ways of improvement of efficiency of the process of development of coordination qualities of pupils in basic school during extracurricular work have been examined which envisage an implantation in practice of schools work the new playing type of sport – floor ball, that will contribute to the personal interest of pupils and will help to create their stable motivation for going in for sports and their harmonious physical development. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject розвиток ua
dc.subject координаційні якості ua
dc.subject учні основної школи ua
dc.subject позаурочна робота ua
dc.subject флорбол ua
dc.subject координационные качества ua
dc.subject развитие ua
dc.subject ученики основной школы ua
dc.subject внеурочная работа ua
dc.subject флорбол ua
dc.subject coordination qualities ua
dc.subject physical development ua
dc.subject pupils in basic school ua
dc.subject extracurricular work ua
dc.subject floorball ua
dc.subject.classification 796.012.2"3752":373-057.87 ua
dc.title Теоретичні засади методики розвитку координаційних якостей учнів основної школи засобами флорболу у позаурочній роботі ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу