DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14211
Title: Впрвадження в учбовий процес з фізичного виховання занять з аквафітнесу для формування умінь і навичок майбутніх вчителів музики
Authors: Бондар, Т. К.
Keywords: учбовий процес
аквафітнес
вчителі музики
студенти
учебный процесс
студенты
аквафитнес
учителя музыки
educational process
aquafitness
teachers of music
educational process of students
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Бондар Т. К. Впрвадження в учбовий процес з фізичного виховання занять з аквафітнесу для формування умінь і навичок майбутніх вчителів музики / Т. К. Бондар // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 305-308
Abstract: У статті відображено особливості впровадження в учбовий процес з фізичного виховання студентів, майбутніх вчителів музики, занять з аквафітнесу, як одного з найефективніших засобів для зміцнення здоров’я і фізичного розвитку людини. Аналізуються результати педагогічних спостережень, робляться висновки, надаються належні рекомендації щодо впровадження в учбовий процес занять з аквафітнесу враховуючи індивідуальні специфічні можливості організму музикантів і особливості їх подальшої педагогічної діяльності.
В статье отражены особенности внедрения в учебный процесс физического воспитания студентов, будущих учителей музыки, занятий аквафитнесом, как одного из наиболее эффективных средств для укрепления здоровья и физического развития человека. Анализируются результаты педагогических наблюдений, делаются выводы, предоставляются соответствующие рекомендации относительно внедрения в учебный процесс занятий аквафитнесом, учитывая индивидуальные специфические возможности организма музыкантов и особенности их будущей педагогической деятельности.
The article shows the features of introduction of physical lessons of aquafitness in educational process of students, future teachers of music as one of the most effective means to promote health and physical development. The article focuses on the fact that preserving and strengthening health, improving adaptation abilities of students during their studies at the university is an important part of higher education, because during this period the foundation for the success and longevity of future professional activity is being formed. It is noted that physical education must also take into account the specific characteristics of student musicians professional activity. Aquafitness is seen as a kind of physical activity that has a number of advantages over other types of recovery. The introduction of physical training of aquafitness in educational process of future music teachers to encourage students to physical trainingis grounded. The results of pedagogical observations are analyzed, the conclusions about the changing attitudes of students-musicians to sports and recreation activities, their importance to the human health, physiological and emotional state, as well as the importance of further professional activity are made. The appropriate recommendations for implementation of aquafitness classes in the educational process of future musicians considering individual organism specific features and especially their future educational activities are given.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14211
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bondar.pdf273.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.