DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14052
Title: Особливості застосування занять з плавання для зміцнення здоров'я та фізичного розвитку дітей молодшого дошкільного віку
Authors: Назаркевич, Л. І.
Keywords: здоров’я
плавання
рухливі ігри
фізкультурно-оздоровчі заняття
молодший дошкільний вік
здоровье
плавание
подвижные игры
физкультурно-оздоровительные занятия
младший дошкольный возраст
health
swimming
outdoor games
sports and fitness classes
junior preschool age
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Назаркевич Л. І. Особливості застосування занять з плавання для зміцнення здоров'я та фізичного розвитку дітей молодшого дошкільного віку / Л. І. Назаркевич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 113-115
Abstract: У статті представлено особливості оздоровчого впливу плавання на організм дітей молодшого дошкільного віку. Показано, що використання рухливих ігор у воді сприяє, покращенню та прискоренню процесу навчання плаванню, дозволяє подолати водобоязнь та створити передумови для ефективного проведення фізкультурно-оздоровчих занять.
В статье представлены особенности оздоровительного воздействия плавания на организм детей младшего дошкольного возраста. Показано, что использование подвижных игр в воде способствует, улучшению и ускорению процесса обучения плаванию, позволяет преодолеть водобоязнь и создать предпосылки для эффективного проведения физкультурно-оздоровительных занятий.
The article presents the features of the health impact of navigation on the body of children of primary school age. It is shown that the process of restoring health preschoolers need to be addressed through systematic physical activity, which is formed during physical training. That physical education should form a child's rational and conscious relationship to themselves and to their health. At preschool age the foundations of health, harmonious physical development and longevity. Although this development is a natural biological process, however, given the anatomical and physiological and psychological characteristics of the child in the right direction can influence the development of the child's body. One of the most effective means of influencing the body to promote health of children are swimming. During regular swimming develops, strengthened and tempered whole body, increases the body's resistance to colds diseases, improving the mechanism of thermoregulation, increased immunological properties, improved adaptation to various environmental conditions. To improve and accelerate the learning process of swimming the majority of authors recommend the use of gaming technique which involves creating positive emotions and allows to fix motor skills resulting from training. During the games, creating favorable conditions for the formation of moral qualities, development and improvement of motor skills of children, as well as habits and life skills in the team. The author argued that the use of mobile games in the water promotes the growth of physical development and health of children, improve and accelerate the learning process of swimming, can overcome hydrophobia and create conditions for the effective conduct of fitness classes.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14052
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nazarkevych.pdf288.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.