DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13980
Title: Теоретико-методичні питання формування термінологічного апарату професійної підготовки фахівців з фізичного виховання та спорту
Authors: Іванова, Л. І.
Keywords: адаптивна фізична культура
лікувальна фізична культура
фізична реабілітація
фізіотерапія
адаптивная физическая культура
лечебная физическая культура
физическая реабилитация
физиотерапия
adaptive physical education
therapeutic physical training
physical rehabilitation
physiotherapy
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Іванова Л. І. Теоретико-методичні питання формування термінологічного апарату професійної підготовки фахівців з фізичного виховання та спорту / Л. І. Іванова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 10-13
Abstract: У статті уточнюються деякі поняття, що використовуються у професійній підготовці фахівців з фізичного виховання та спорту. На основі аналізу науково-педагогічної літератури обґрунтовується розгалуження понять “адаптивна фізична культура”, “лікувальна фізична культура”, “фізична реабілітація”, “фізіотерапія”.
В статье уточняются некоторые понятия, которые используются в профессиональной подготовке специалистов по физическому воспитанию и спорту. На основе анализа научно-педагогической литературы обосновывается разграничение понятий “адаптивная физическая культура”, “лечебная физическая культура”, “физическая реабилитация”, “физиотерапия”.
The article, based on an analysis of scientific and educational literature and regulations, the necessity for success in any sphere of professional activity possession of specific professional terms and concepts. Thus, the current confusion of terms and concepts regarding adaptive physical education, therapeutic physical training, physical rehabilitation, physiotherapy often much confuse experts of physical training in the selection of means and methods of training (and subsequently to errors in the conduct of classes), causing a need to clarify and divergence of these concepts. In the context of integration processes in Ukraine, the first imperative is to ensure appropriate training content and unify the terminology areas of education and medicine.See the prospects for further research to improve the content of professional training of physical education and sport by retrospective analysis of the curriculum for physical therapists (domestic and foreign), instructors of therapeutic physical training and physical rehabilitation professionals and other specialties.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13980
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ivanova.pdf274.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.