DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Інженерно-педагогічний факультет » Наукові праці Інженерно-педагогічного факультету »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13884
Title: The use of interactive teaching methods in the process learning The basics of entrepreneurship by future technical education teachers
Other Titles: Використання інтерактивних методів навчання у процесі вивчення основ підприємництва майбутніми вчителями технологій
Authors: Ляшенко, Марина
Keywords: interactive teaching methods
technical education teacher
basics of entrepreneurship
bachelor
higher education
інтерактивні методи навчання
вчитель технологій
фахова компетентність з основ підприємництва
основи підприємництва
бакалавр
вища освіта
интерактивные методы обучения
учитель технологий
профессиональная компетентность по основам предпринимательства
Issue Date: 2017
Publisher: Toronto : Shiny Word Corp., Canada
Citation: Liashenko Maryna. The use of interactive teaching methods in the process learning The basics of entrepreneurship by future technical education teachers / Maryna Liashenko // Intellectual Archive. – Toronto : Shiny Word.Corp. (Canada). – 2017. –March/April. – Vol. 6. – No. 2. – PP. 133−138. - ISSN 1929-4700
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: This article discusses interactive teaching methods, emphasizing their important role in improving the quality of education. The author presents the kinds of active learning methods in the preparing future technical education teachers. Marked modern teaching methods and gives a summary of their content. Today, we should talk about the use of interactive methods of training, which encourage interest in the profession; promote the efficient acquisition of training material; form patterns of conduct; provide high motivation, strength, knowledge, team spirit and freedom of expression; and most importantly, contribute to the complex competences of future specialists. The author has been made to distinguish between ‘entrepreneurial experience’ and ‘entrepreneurial knowledge’. Different factors affect the entrepreneurial learning process. For instance prior knowledge and heuristics orient future technical education teachers to information cues and act to produce new knowledge on which entrepreneurs rely to recognize and exploit opportunities. Entrepreneurship competencies are likewise ambiguous, comprising a range of personal characteristics, attitudes, and skills such as problem solving, leadership, communication, self-awareness and assessment skills as well as business and managerial competencies. У статті розглядаються інтерактивні методи навчання як важливий компонент реалізації технології формування фахової компетентності з основ підприємництва у майбутніх учителів трудового навчання і технологій, а саме міні-лекція, мозковий штурм, рольову гра, метод кейсів, дискусію, метод проектів, які засновані на взаємодії студентів з викладачем і студентів між собою. Автор наголошує на великому значенні методу проектів у процесі формування фахової компетентності з основ підприємництва у майбутніх вчителів трудового навчання і технологій, що орієнтує студента на результат. Наводяться приклади використання інтерактивних методів навчання у процесі вивчення двох змістовних модулів курсу «Основи підприємництва» бакалаврами технологічної освіти, які ґрунтуються на вирішенні реальних проблем. З’ясовано, що в освітньому процесі такі методичні інновації як інтерактивні методи сприяють швидкому засвоєнню знань студентів з основ підприємництва, підвищенню їх пізнавальної активності та мотивації, формуванню уміння приймати управлінські рішення, реалізації творчих здібностей через систему «перетворення ідеї в дію», створюються умови для розвитку креативного мислення та практичних навиків студентів необхідних їм для майбутньої професійної діяльності. В статье рассматриваются интерактивные методы обучения как важный компонент реализации технологии формирования профессиональной компетентности по основам предпринимательства в будущих учителей трудового обучения и технологий, а именно мини-лекция, мозговой штурм, ролевую игра, метод кейсов, дискуссии, метод проектов. Автором предложены примеры использования интерактивных методов обучения в процессе изучения двух содержательных модулей спецкурса «Основы предпринимательства» бакалаврами технологического образования.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13884
Appears in Collections:Наукові праці Інженерно-педагогічного факультету

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liashenko, 2017 .pdfФахова стаття355.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.