DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 1(68) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13455
Title: Систематизація знань студентів щодо феномену «Медіа» як педагогічна умова формування медіаосвітньої компетентності майбутніх учителів
Authors: Імеридзе, М. Б.
Keywords: медіа
медіаосвітня компетентність
систематизація знань
медиа
медиаобразовательная компетентность
систематизация знаний
media
mediaeducational competence
pedagogical condition
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Імеридзе М. Б. Систематизація знань студентів щодо феномену "Медіа" як педагогічна умова формування медіаосвітньої компетентності майбутніх учителів / М. Б. Імеридзе // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 01 (68) 16. - С. 32-34
Abstract: У статті висвітлено особливості процесу систематизації знань студентів щодо феномену «медіа» як однієї з педагогічних умов, що забезпечує формування медіаосвітньої компетентності майбутніх учителів. Представлено специфіку побудови елективних (спеціальних) курсів для студентів бакалаврату.
В статье представлены особенности процесса систематизации знаний студентов о феномене «медиа» как одного из педагогических условий формирования медиаобразовательной компетентности будущих учителей. Представлена специфика разработки элективных (специальных) курсов для студентов бакалаврата.
The article highlights the systematization of students ' knowledge regarding the phenomenon of «media» which is pedagogical condition for developing mediaeducational competence of the future teachers. Presented specifics elective (special courses) for students of bachelor’s degree. Teachers apply media technologies in the course of preparation for a lesson, and also to studying of experience of colleagues, self-education, of creations of author's network content, for the organization of work of pupils in online laboratories; carrying out online of thematic or current control of knowledge, for applying in stationary training of elements of distance learning, to involvement of pupils to performance of tasks of creative or research character which provide information search in the Internet, creation of own blogs and websites, participation in telecommunication projects, network competitions and so forth. Necessary condition of systematization is promotion of the fundamental idea capable to give knowledge in logical unities. Knowledge and abilities is the effective device of thinking if in consciousness of pupils (student) they are organized in system of the interconnected concepts. Systematization of knowledge depends on an order of their studying (along with the accounting of psychology and pedagogical requirements to assimilation process). Facultative (elective) specially developed training course is a subjectis studied by students of higher education institutions if they want. When developing a special elective course (discipline) it is necessary to consider that knowledge is, on the one side, the condition of development of students is, with another - necessary fund, basis for their further activity. Therefore, the high level of mastering knowledge means possibility of the student freely to apply this knowledge in various conditions.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13455
Appears in Collections:Випуск 1(68)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Іmeridze.pdf316.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.