DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 4(47) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13254
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПічурін, В. В.-
dc.date.accessioned2017-04-05T13:22:07Z-
dc.date.available2017-04-05T13:22:07Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationПічурін В. В. Формування професійно-значимих рис особистості студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки / В. В. Пічурін // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова ; [редкол. В. П. Андрущенко [та ін.]]. - Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 4 (47) . - С. 121-127ua
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13254-
dc.description.abstractПриведено результати дослідження формування ряду характеристик особистості студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовки під час навчальних занять з фізичного виховання.ua
dc.description.abstractПриведены результаты исследования формирования ряда характеристик личности студентов-железнодорожников в процессе психологической и психофизической подготовки во время учебных занятий по физическому воспитанию.ua
dc.description.abstractIn the study was set the aim to test the assumption that the implementation of the basis of the psychological and psycho-physical training of railway students in the process of physical education , which was developed by the author, has significantly positive effect on the formation of some vocational important factors of the individual of students of sport training and physical education. Use the components of psychological and psycho-physical training of railway students in the process of physical education that developed by the author was acted as an independent variable. Indicators of formation factors of personality (by R. Cattell) were considered as the dependent variable. Statistical zero hypothesis was advocated the assumption that the shift between individual performance factors of students in the experimental and control groups at the beginning and at the end of the study are not significantly different from zero. An alternative statistical hypothesis was the assumption that the shift between individual performance factors of students in the experimental and control groups at the beginning and at the end of the study are significantly different from zero. T- Student test for dependent samples was used for statistical analysis of the dates. The study hypothesis was confirmed that the implementation of the basis of psychological and psycho-physical training of railway students in the process of physical education has a significantly positive effect on the formation of personality factors of students in «emotional instability - emotional stability», «predisposition to feelings - high normative behavior», «self-confidence – anxiety», «low self-control - high self-control», «self-assessment of adequacy».ua
dc.language.isoukua
dc.publisherВидавництво НПУ імені М. П.Драгомановаua
dc.subjectфізичне вихованняua
dc.subjectпсихологічна і психофізична підготовкаua
dc.subjectфактори особистостіua
dc.subjectфизическое воспитаниеua
dc.subjectпсихологическая и психофизическая подготовкаua
dc.subjectфакторы личностиua
dc.subjectphysical educationua
dc.subjectpsychological and psycho-physical trainingua
dc.subjectpersonality factorsua
dc.titleФормування професійно-значимих рис особистості студентів-залізничників в процесі психологічної і психофізичної підготовкиua
dc.typeArticleua
Appears in Collections:Випуск 4(47)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pichurin.pdf286.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.