Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування позитивного самоставлення як психологічна умова запобігання депресії у підлітків

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бігун, Н. І.
dc.date.accessioned 2017-04-04T08:43:05Z
dc.date.available 2017-04-04T08:43:05Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Бігун Н. І. Формування позитивного самоставлення як психологічна умова запобігання депресії у підлітків / Н. І. Бігун // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Серія 12 : Психологічні науки, Вип. 1 (46). - С. 11-17 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13168
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі формування позитивного самоставлення у підлітків схильних до депресивних станів. У статті розкриваються особливості моставлення підлітків з депресивними станами. Розглядається феномен негативного самоставлення як причини і, як наслідку розгортання депресії у підлітків. Наголошується на тому, що негативні трансформації самоставлення, зумовлені депресивними розладами, особливо небезпечні в підлітковому віці, коли активізуються процеси становлення самосвідомості, особистісної самоідентифікації. Розвиток самосвідомості супроводжується тривожністю і невпевненістю підлітків у собі, що проявляється в нестійкості їх самооцінки. Розгортання депресивних деформацій самооцінки і «Я-концепції» підлітків на фоні вікових глибинних змін у структурі самосвідомості становить загрозу формування стійкого негативного самосприйняття та преморбідних рис особистості, що зумовлюють схильність до дистимій та хронічних депресій. Автором окреслено ключові завдання щодо формування позитивного самоставлення у підлітків схильних до депресивних станів. ua
dc.description.abstract The article deals with the problem of creating a positive self-attitude of teenagers prone to depression. The peculiarities of self-attitude of teenagers withdepression are revealed in the article. The phenomenon of negative self-attitude as a cause and as a consequence of forthcoming of teenagers’ depression is considered. It is emphasized that the negative transformation of self-attitude due to depressive disorders are very dangerous in adolescence, when processes of personal identity and selfconsciousness are activated. The development of self-consciousness is accompanied by anxiety and uncertainty of teenagers, causing instability of self-esteem. Deploying depressive deformation of selfesteem and self-concept of teenagers on the backdrop of profound age changes in the structure of selfconsciousness makes a threat to the formation of stable negative self-perception and premorbid personality traits that contribute to susceptibility to chronic depressive mood and depression. The author has outlined the key task of creating the positive self-attitude of teenagers prone to depression. ua
dc.description.abstract Статья посвящена проблеме формирования положительного самоотношения у подростков склонных к депрессивным состояниям. В статье раскрываются особенности самоотношения подростков с депрессивными состояниям. Рассматривается феномен негативного самоотношения как причины и, как следствие развертывания депрессии у подростков. Подчеркивается, что негативные трансформации самоотношения, обусловленные депрессивными расстройствами, особенно опасны в подростковом возрасте, когда активизируются процессы становления самосознания, личностной самоидентификации. Развитие самосознания сопровождается тревожностью и неуверенностью подростков в себе, что проявляется в неустойчивости их самооценки. Развертывание депрессивных деформаций самооценки и «Я-концепции» подростков на фоне возрастных глубинных изменений в структуре самосознания представляет угрозу формирования устойчивого негативного самовосприятия и преморбидных черт личности, обусловливающие склонность к дистимиям и хроническим депрессиям. Автором обозначены ключевые задачи по формированию позитивного самоотношения у подростков склонных к депрессивным состояниям. ua
dc.publisher вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject самоставлення ua
dc.subject самооцінка ua
dc.subject підліток ua
dc.subject підлітковий вік ua
dc.subject депресія ua
dc.subject депресивний стан ua
dc.subject особистість ua
dc.subject особистісний розвиток ua
dc.subject психологічні умови ua
dc.subject self-attitude ua
dc.subject self-esteem ua
dc.subject teenagers ua
dc.subject adolescence ua
dc.subject depression ua
dc.subject depressive state ua
dc.subject personality ua
dc.subject personal development ua
dc.subject самоотношение ua
dc.subject самооценка ua
dc.subject подросток ua
dc.subject подростковый возраст ua
dc.subject депрессия ua
dc.subject депрессивное состояние ua
dc.subject личность ua
dc.subject личностное развитие ua
dc.subject психологические условия ua
dc.subject.classification 159.942 – 053.6 ua
dc.title Формування позитивного самоставлення як психологічна умова запобігання депресії у підлітків ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу