Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Дослідження психомоторних здібностей студентів на різних рівнях побудови рухів виділених М. О. Бернштейном

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Жиляк, Н. В.
dc.date.accessioned 2017-04-03T10:03:34Z
dc.date.available 2017-04-03T10:03:34Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Жиляк, Н. В. Дослідження психомоторних здібностей студентів на різних рівнях побудови рухів виділених М. О. Бернштейном / Н. В. Жиляк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 12 : Психологічні науки, Вип. 3 (48). - С. 55-61 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13126
dc.description.abstract У статті розглядається проблема комплексного визначення психомоторних здібностей студентів. Запропоновано систематизувати психомоторні здібності суб’єкта відповідно до рівнів побудови рухів виділених М.О. Бернштейном. Апробована система тестів, що репрезентує психомоторні можливості студентів на різних рівнях побудови рухів: координаційні можливості психомоторики студентів щодо виконання смислових завдань дій, для яких провідним є рівень палеокінетичних регуляцій А (досліджувались за допомогою тесту «фламінго» на статичну рівновагу та час утримання рівноваги стоячи на одній нозі на підлозі); виконання смислових завдань дій, для яких провідним є рівень співдружніх рухів і стандартних штампів В (точність відтворення ходьби на 5 та на 7 метрів); виконання смислових завдань дій, для яких провідним є рівень просторового поля С (за показниками точності потрійного стрибка з місця на орієнтир); виконання смислових завдань, для яких провідним є рівень предметних дій та смислових ланцюгів D (досліджувались за допомогою маніпуляційного тесту «монтаж-демонтаж»); координаційні можливості студентів щодо виконання смислових завдань, для яких провідним є найвищий кортикальний рівень Е (тест на перебудову психомоторного стереотипу письма). Показано, що для вивчення закономірностей об’єктивації смислових завдань в рухах суб’єкта психомоторної активності доцільно застосовувати діяльнісний підхід. Пропонується досліджувати багатомірність смислових завдань моторних дій із залученням системи понять, які розкривають різні аспекти образного відображення: образ-мета, концептуальна модель, оперативний образ. Доведено, що психомоторні здібності доцільно вивчати комплексно, на всіх рівнях побудови рухів. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема комплексного определения психомоторных способностей студентов. Предложено систематизировать психомоторные способности субъекта в соответствии с уровнями построения движений выделенных Н. А. Бернштейном. Апробирована система тестов, которая представляет психомоторные возможности студентов на разных уровнях построения движений: координационные возможности психомоторики студентов по выполнению смысловых задач действий, для которых ведущим является уровень палеокинетических регуляций А (исследовались с помощью теста «фламинго» на статическую равновесие и время удержания равновесия стоя на одной ноге на полу); выполнения смысловых задач действий, для которых ведущим является уровень дружественных движений и стандартных штампов В (точность воспроизведения ходьбы на 5 и на 7 метров); выполнения смысловых задач действий, для которых ведущим является уровень пространственного поля С (по показателям точности тройного прыжка с места на ориентир); выполнения смысловых задач, для которых ведущим является уровень предметных действий и смысловых цепей D (исследовались с помощью манипуляционного теста «монтаж-демонтаж»); координационные возможности студентов по выполнению смысловых задач, для которых ведущим является высокий кортикальный уровень Е (тест на перестройку психомоторного стереотипа письма). Показано, что для изучения закономерностей объективации смысловых задач в движениях субъекта психомоторной активности целесообразно применять деятельностный подход. Предлагается исследовать многомерность смысловых задач моторных действий с привлечением системы понятий, раскрывающих различные аспекты образного отображения: образ-цель, концептуальная модель, оперативный образ. Доказано, что психомоторные способности целесообразно изучать комплексно, на всех уровнях построения движений. ua
dc.description.abstract A psychomotor ability to systematize the subject according to the levels of building movements dedicated MO Bernstein. Tested system of tests, representing the psychomotor abilities of students at different levels of building movements, psychomotor coordination capabilities of students to fulfill the tasks of semantic actions, which are the leading level of regulations A (investigated with the test «Flamingo» for static equilibrium and balance while standing on maintenance one foot on the floor); perform semantic tasks actions which lead level is friendly movements and the standard stamp (fidelity and walk for 5 to 7 meters); perform semantic tasks actions which are leading the field level space C (performance accuracy triple jump from place to benchmark); perform semantic tasks for which is leading level substantive action and semantic chain D (studied by means of manipulation test «assembly –disassembly»); coordination abilities of students to implement semantic tasks for which the highest is the leading cortical level E (psychomotor test for restructuring stereotype of writing). It is shown that the study of patterns of objectification semantic problems in the movements of the subject psychomotor activity appropriate to apply the activity approach. It is proposed to explore the multidimensionality of semantic tasks involving motor actions system concepts that reveal different aspects of image display, image-meta, conceptual model, operative image. It is proved that psychomotor ability advisable to study comprehensively, at all levels of building movements. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject психомоторні здібності ua
dc.subject рівні побудови рухів ua
dc.subject психомоторні можливості студентів ua
dc.subject психомоторные способности ua
dc.subject уровни построения движений ua
dc.subject психомоторные возможности студентов ua
dc.subject psychomotor ability ua
dc.subject level building movements ua
dc.subject psychomotor abilities of students ua
dc.subject.classification 159.922.76-056 ua
dc.title Дослідження психомоторних здібностей студентів на різних рівнях побудови рухів виділених М. О. Бернштейном ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу