DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2006 рік » № 3 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13048
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДобронравова, Ірина-
dc.date.accessioned2017-03-23T15:01:58Z-
dc.date.available2017-03-23T15:01:58Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationІрина Добронравова Фундаментальна наука – фундаментальна освіта / Добронравова Ірина // Філософія освіти. Philosophy of Education: науковий журнал. – 2006. № 3(5) // Ін-т вищої освіти НАПН України, Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова, 2006. – С. 134-144ua
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13048-
dc.description.abstractУ статті обговорюється вплив на уявлення про фундаментальність освіти змін розуміння фундаментальності, що відбулися за доби постнекласичної науки при створенні нелінійних теорій. Показано, що протиставлення фундаментального й прикладного знання вже не спрацьовує, якщо ґрунтувати його, як раніш, на ототожненні фундаментальності з пізнанням незмінної сутності, а прикладного знання з вивченням минущих явищ. Натомість зберігається розуміння фундаментальності конкретного історичного вибору для подальшої еволюції. Тоді нелінійні теорії, що описують відповідну реальну необхідність, яка включає в себе випадковість такого вибору, стають фундаментальними щодо опису систем, які ґрунтуються на цьому виборі. Таку фундаментальність мають фізичні константи й теорії, що їх вводять. Інший приклад – квантова фізика живого в її відношенні до біологічних теорій. Фундаментальна освіта з такої точки зору має виходити за рамки окремих дисциплін, хоча б у вигляді знайомства з нелінійною картиною світу, що є загальнонауковою.ua
dc.description.abstractВ статье обсуждается влияние на представления о фундаментальности образования перемен в понимании фундаментальности, произошедших в процессе развития постнеклассической науки при создании нелинейных теорий. Показано, что противопоставление фундаментального и прикладного знания не срабатывает, если обосновывать его на отождествлении фундаментальности с познанием неизменной сущности, а прикладного знания с изучением преходящих явлений. В то же время сохраняется понимание фундаментальности конкретного исторического выбора для дальнейшей эволюции. Тогда нелинейные теории, описывающие соответствующую реальную необходимость, включающую в себя случайность такого выбора, оказываются фундаментальными по отношению к описанию систем, основанных на этом выборе. Такова фундаментальность физических констант и теорий, которые их вводят. Другой пример – квантовая физика живого в ее отношении к биологическим теориям. Фундаментальное образование с такой точки зрения должно выходить за рамки отдельных дисциплин, хотя бы посредством знакомства с нелинейной картиной мира, которая является общенаучной.ua
dc.description.abstractThe article considers how the changes in understanding of fundamentality in post non-classical science with its non-linear theories influence to image of fundamental education. It is shown that controversy of fundamental and applied sciences does not work more, if it is based on the identification of fundamentality with cognition of immutable essence and on the connection of applied knowledge with description of transitive phenomena. Meanwhile the understanding of fundamentality of historical choice for further evolution keeps its meaning. Then the nonlinear theories, describing a real necessity including choice by chance, appear to be the fundamental as for theoretical description of the systems, grounded on such choice. The fundamentality of physical constants is of that kind. Another example is quantum Physics of the Alive as to biological theories. From this point of view, fundamental education must overcome the boundaries of separate scientific disciples, at least by mean the learning of nonlinear world picture, which is common for modern sciences.ua
dc.language.isoukua
dc.publisherВид-во НПУ ім. М. П. Драгомановаua
dc.subjectфундаментальна наукаua
dc.subjectфундаментальна освітаua
dc.subjectнелінійні теоріїua
dc.subjectфундаментальная наукаua
dc.subjectфундаментальное образованиеua
dc.subjectнелинейные теорииua
dc.subjectfundamental scienceua
dc.subjectfundamental educationua
dc.subjectnonlinear theoryua
dc.titleФундаментальна наука – фундаментальна освітаua
dc.typeArticleua
Appears in Collections:№ 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dobronravova.pdf119.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.