DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2006 рік » № 3 »
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13047
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Вакуленко, Валентина | - |
dc.date.accessioned | 2017-03-23T14:51:20Z | - |
dc.date.available | 2017-03-23T14:51:20Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.citation | Валентина Вакуленко Педагогічна акмеологія: досягнення й проблеми / Вакуленко Валентина // Філософія освіти. Philosophy of Education: науковий журнал. – 2006. № 3(5) // Ін-т вищої освіти НАПН України, Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова, 2006. – С. 124-133 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13047 | - |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано основні досягнення в області акмеології педагогічної освіти; встановлено основні акмеологічні, психолого-педагогічні умови, які впливають на динаміку професіоналізму педагога. З області акмеологічної освіти виділено акмеологію вищої педагогічної освіти, встановлено її предмет, об’єкт і мету дослідження; розроблено навчальний курс «Акмеологічні основи вищої педагогічної освіти». | ua |
dc.description.abstract | В статье проанализированы основные достижения в области акмеологии педагогического образования; установлены основные акмеологические, психолого-педагогические условия, влияющие на динамику профессионализма педагога. Выделена из области акмеологического образования акмеология высшего педагогического образования, установлен ее предмет, объект и цели исследования; разработан учебный курс «Акмеологические основы высшего педагогического образования». | ua |
dc.description.abstract | The main achievements in the field of acmeology in pedagogical education have been analyzed in this article; the main acmeological psychological-pedagogical conditions influencing the dynamics of teacher’s professionalism have been determined. Acmeology of higher pedagogical education is chosen from field acmeological education; its object, subject and the aim of research are determined; course of studies «Acmeological principles of higher pedagogical education» has been worked out. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | акмеологія | ua |
dc.subject | вища педагогічна освіта | ua |
dc.subject | педагог | ua |
dc.subject | акмеология | ua |
dc.subject | высшее педагогическое образование | ua |
dc.subject | педагог | ua |
dc.subject | acmeology | ua |
dc.subject | higher pedagogical education | ua |
dc.subject | pedagog | ua |
dc.title | Педагогічна акмеологія: досягнення й проблеми | ua |
dc.type | Article | ua |
Appears in Collections: | № 3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Vakulenko.pdf | 116.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.