DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2014 рік » № 1(14) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13012
Title: Ідея самопізнання у концепції особистості Степана Балея (до 130-річчя з дня народження)
Authors: Гончаренко, Ольга
Keywords: Степан Балей
особистість
розвиток
Степан Балей
личность
развитие
Stepan Baley
personality development
self-cognition
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Гончаренко О. Ідея самопізнання у концепції особистості Степана Балея (до 130-річчя з дня народження) / О. Гончаренко // Філософія освіти. - 2014. - № 1(14). - С. 284-295
Abstract: Май серце і дивись у серце. Ці слова відомого польського поета Адама Міцкевича стали останніми у праці українського філософа, психолога та педагога Степана Балея «Шляхи самопізнання» (Краків,1946). Ними автор у ролі подорожнього звертається до тих, хто у певний період розвитку звільнився від проміжних ідеалів освітніх установ та стоїть перед вибором свого життєвого шляху. І хоча Балей розуміє, що людина не може здійснити заклик поета, але турбуватись про власне досягнення повного розвитку і є тією турботу про все те, що є «серцем» душі, навіть якби не було можливості поглянути випадково усередину неї й вивчити її вміст. Яка мета самопізнання? У чому його складність? Що означає пізнати самого себе? Віповіді на ці запитання не нові для читача. Втім, Балей змушує вкотре повернутись до них освітян. Адже освітні інституції великою мірою впливають на здатність молодої людини на виході із них самостійно обрати саму себе та протягом життя відповідально ставитись до здійсненого вибору.
Имей сердце и смотри в сердце. Эти слова известного польского поэта Адама Мицкевича стали последними в труде украинского философа, психолога и педагога Степана Балея «Пути самопознания» (Краков, 1946). Ими автор в роли путника обращается к тем, кто в определенный период развития освободился от промежуточных идеалов образовательных учреждений и стоит перед выбором своего жизненного пути. И хотя Балей понимает, что человек не может осуществить призыв поэта, но беспокоиться о собственном достижении полного развития и является тем беспокойством обо всем, что является «сердцем» души, даже если бы не было возможности посмотреть случайно внутрь нее и выучить ее содержимое. Какая цель самопознания? В чем его сложность? Что значит познать самого себя? Ответы на эти вопросы не новые для читателя. Впрочем, Балей вынуждает в который раз вернуться к ним педагогов. Ведь образовательные институции в большой степени влияют на способность молодого человека на выходе из них самостоятельно избрать самого себя и в течение жизни ответственно относиться к осуществленному выбору.
Personality. Have the heart and look into the heart. These words of the famous Polish poet Adam Mickiewicz became the latest ones in the work of the Ukrainian philosopher, psychologist and pedagogue Stepan Baley “Ways of self-cognition” (Krakow, 1946). The author from the position of a traveler used them for appeal to those who worked off transitional ideals of educational institutions and face a choice of own life. But Baley understands that a person can not realize the poet’s appeal. A person worries about personal achievement of perfect development and is the bother of all that is the “heart” of the soul, even if it would not possible to look casually inside it and explore its contents. What is the purpose of self-cognition? What is its complexity? What does it mean to know him/herself? The answers to these questions are not new to the reader. However, Baley makes the educators once again return to them. Because educational institutions to a great extent affect the ability of the young person to choose his/herself independently and to be responsible for making choice during his/her life.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13012
ISSN: 2309-1606
Appears in Collections:№ 1(14)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Honcharenko.pdf767.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.