Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Художній потенціал філософії освіти: знаково-символічна специфіка мистецтва

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Черепанова, Світлана
dc.date.accessioned 2017-02-28T15:19:46Z
dc.date.available 2017-02-28T15:19:46Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Світлана Черепанова Художній потенціал філософії освіти: знаково-символічна специфіка мистецтва / Черепанова Світлана // Філософія освіти: наук. часопис. – 2012. – № 1-2 / Iн-т вищої освіти АПН України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова, Укр. академія політ. наук. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – С. 238-259 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12783
dc.description.abstract У статті показано, що методологічно значущими для вирішення окресленої проблеми є онтологія мистецтва, семіотично-комунікативний, постнекласичний підходи, синергетика, взаємодоповняльність філософського, наукового, духовно-практичного освоєння світу. Цілісність раціонально-образного пізнання, чуттєвий, естетичний досвід, мислення символами виявляють нові культурні смисли знакових систем. Створюються об’єктивні підстави опанування універсальної художньої картини світу. В системі філософії освіти мистецтво покликано врівноважувати чуттєву й раціональну сфери свідомості, духовно та естетично наповнювати буття людини і буття світу. Духовно-практичне освоєння світу як поліфонічний процес уможливлює розширення художньо-креативної практики освітньо-виховної діяльності. Справа за їхньою реалізацією — органічним поєднанням навчання й художнього пізнання. Це сприятиме збагаченню культурно-естетичного досвіду педагога, удосконаленню методики розкриття художнього потенціалу філософії освіти. ua
dc.description.abstract В статье показано, что для рассмотрения выделенной проблемы методологически важны онтология искусства, семиотически-коммуникативный, постнеклассический подходы, синергетика, взаимодополнение философского, научного, духовно-практического освоения мира. Целостность рационально-образного познания, чувственный, эстетический опыт, мышление символами выявляют новые культурные смыслы знаковых систем. Создаются объективные предпосылки постижения универсальной художественной картины мира. В системе философии образования искусство призвано уравновешивать чувственную и рациональную сферы сознания, духовно и эстетически наполнять бытие человека и бытие мира. Духовно-практическое освоение мира как полифонический процесс способствует расширению художественно-креативной практики образовательно-воспитательной деяльности. Дело за их реализацией — органическим объединением обучения и художественного познания. Это послужит обогащению культурно-эстетического опыта педагога, совершенствованию методики раскрытия художественного потенциала философии образования. ua
dc.description.abstract The author proves that ontology of art, semiotic-communicative post-non-classical approaches, synergetics, the mutual supplement of philosophical, scientific, spiritual-pragmatic exploration of the world are methodologically important for the solution of the highlighted problem. The integrity of the rational-figurative cognition, sensitive, esthetic experience, thinking by symbols find out the new cultural sense of sign systems. The objective background of the comprehension of the universal artistic picture of the world is created. In the system of the philosophy of education art is intended to balance the sensitive and rational spheres of consciousness, to fill the existence of the person and the world spiritually and esthetically. The spiritual-pragmatic exploration of the world as a polyphonic process makes it possible to widen the artistic-creative practice of educational activity. The matter is in their realization — the organic blending of studying and cultural cognition. It will contribute to the enriching of the cultural-esthetic experience of the pedagogue, improving the methods of revealing the artistic potential of the philosophy of education. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject філософія освіти ua
dc.subject онтологія мистецтва ua
dc.subject текст ua
dc.subject философия образования ua
dc.subject онтология искусства ua
dc.subject текст ua
dc.subject philosophy of education ua
dc.subject ontology of art ua
dc.subject text ua
dc.subject.classification [1:37.013.73]:7.01 ua
dc.title Художній потенціал філософії освіти: знаково-символічна специфіка мистецтва ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу