DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/125
Title: Педагогічні засади особистісного розвитку майбутнього соціального педагога в процесі професійної підготовки
Authors: Вайнола, Ренате Хейкіївна
Keywords: особистісний розвиток
особистісний підхід
особистісні якості
педагогічні засади особистісного розвитку майбутнього соціального педагога
організаційно-методичні умови особистісного розвитку
педагогічні закономірності особистісного розвитку
personality development
personal approach
personal features
pedagogic basics for personality development in professional training of future social pedagogue
organizational and methodological conditions of personality development
pedagogic principles of personality development
Issue Date: 2009
Publisher: Видавництво НПУ імені М.Драгоманова
Citation: Вайнола, Ренате Хейкіївна. Педагогічні засади особистісного розвитку майбутнього соціального педагога в процесі професійної підготовки : автореферат дис. ... докт. пед. наук : 13.00.04 / Р. Х. Вайнола ; наук. консультант С. О. Сисоєва ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2009. - 44 с.
Abstract: Розроблено й обгрунтовано структуру професійно-значущих особистісних якостей соціального педагога, педагогічні засади особистісного розвитку майбутнього соціального педагога у процесі професійної підготовки у ВНЗ, а саме: базові поняття, концепцію його особистісного розвитку, технологічну модель забезпечення особистісного розвитку майбутнього соціального педагога у процесі професійної підготовки у ВНЗ, критерії ефективності, організаційно-методичні умови та педагогічні закономірності такого розвитку. Вдосконалено зміст, методи й організаційні форми навчально-виховного процесу освітньо-професійної програми підготовки майбутнього соціального педагога на підставі положень кредитно-модульної системи. Розвинуто принципи, стадії особистісного розвитку майбутнього соціального педагога, фактори впливу вузівського освітнього середовища на розвиток особистості студента. Розроблено та впроваджено навчально-методичний комплекс для забезпечення його особистісного розвитку в процесі його професійної підготовки у ВНЗ.
In this thesis the author has developed and substantiated: the structure of personal features of social pedagogue important for profession; pedagogic basics for personality development of future social pedagogue in the process of professional training at a higher educational institution; aggregate of basic notions, concept of personality development of future social pedagogue in professional training; technological model of insuring of personality development of future social pedagogue in the process of professional training at a higher educational institution; efficiency criteria, organizational and methodological conditions and pedagogic principles of personality development of future social pedagogue in the process of professional training at a higher educational institution. It has been improved a substance, methods and organizational forms of educational process of social pedagogue training program on the basis of credit-module system. The author has been advanced principles, stages of personality development of future social pedagogue; factors of influence of a higher education institution environment on development of student's personality. Training and methodological complex for insuring of personality development of future social pedagogue in the process of his/her professional training at a higher educational institution have been developed and implemented.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/125
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vainola.pdf465.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.