Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Intellectually-cognitive criterion of the professional growth of humanitarian specialties` teachers of the higher school

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Tsvetkova, Ganna Georgievna
dc.date.accessioned 2017-01-16T10:09:55Z
dc.date.available 2017-01-16T10:09:55Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Tsvetkova G. G. Intellectually-cognitive criterion of the professional growth of humanitarian specialties` teachers of the higher school / G. G. Tsvetkova // Středoevropský vĕstnĺk pro vĕdu a výzkum. – 2014. – № 5. – P. 47 –53. ua
dc.identifier.issn 2336-3630
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12449
dc.description.abstract The level of the development of the intellectually-cognitive criterion of the professional growth of the high school teachers, which reflects the level of the development of the professional-pedagogical consciousness, self-awareness, critical, pedagogical thinking and reflects the ability to critically understand the essence of the pedagogical phenomena and events; the use of the high requirements for self-analysis, adequate self-esteem is analyzed in the article. ua
dc.description.abstract В статті аналізується рівень сформованості інтелектуально-когнитивного критерію професійного самовдосконалення викладачів гуманітарних спеціальностей вищої школи, що відбиває розвиненість професійно-педагогічної свідомості, самосвідомості, критичного педагогічного мислення та відображає здатність критично осягати сутність педагогічних явищ і подій; застосування високих вимог в самоаналізі, адекватній самооцінці. ua
dc.language.iso en ua
dc.subject self-perfection ua
dc.subject pedagogical consciousness ua
dc.subject critical ua
dc.subject pedagogical thinking ua
dc.subject psychological and pedagogical knowledge ua
dc.subject professional improvement of Humanities` teachers ua
dc.subject професійне самовдосконалення викладачів гуманітарних спеціальностей ua
dc.subject педагогічна свідомість ua
dc.subject критичне педагогічне мислення ua
dc.subject психолого-педагогічна ерудованість ua
dc.subject самовдосконалення ua
dc.title Intellectually-cognitive criterion of the professional growth of humanitarian specialties` teachers of the higher school ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу