ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Tsvetkova, Ganna Georgievna | |
dc.date.accessioned | 2017-01-16T10:09:55Z | |
dc.date.available | 2017-01-16T10:09:55Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Tsvetkova G. G. Intellectually-cognitive criterion of the professional growth of humanitarian specialties` teachers of the higher school / G. G. Tsvetkova // Středoevropský vĕstnĺk pro vĕdu a výzkum. – 2014. – № 5. – P. 47 –53. | ua |
dc.identifier.issn | 2336-3630 | |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12449 | |
dc.description.abstract | The level of the development of the intellectually-cognitive criterion of the professional growth of the high school teachers, which reflects the level of the development of the professional-pedagogical consciousness, self-awareness, critical, pedagogical thinking and reflects the ability to critically understand the essence of the pedagogical phenomena and events; the use of the high requirements for self-analysis, adequate self-esteem is analyzed in the article. | ua |
dc.description.abstract | В статті аналізується рівень сформованості інтелектуально-когнитивного критерію професійного самовдосконалення викладачів гуманітарних спеціальностей вищої школи, що відбиває розвиненість професійно-педагогічної свідомості, самосвідомості, критичного педагогічного мислення та відображає здатність критично осягати сутність педагогічних явищ і подій; застосування високих вимог в самоаналізі, адекватній самооцінці. | ua |
dc.language.iso | en | ua |
dc.subject | self-perfection | ua |
dc.subject | pedagogical consciousness | ua |
dc.subject | critical | ua |
dc.subject | pedagogical thinking | ua |
dc.subject | psychological and pedagogical knowledge | ua |
dc.subject | professional improvement of Humanities` teachers | ua |
dc.subject | професійне самовдосконалення викладачів гуманітарних спеціальностей | ua |
dc.subject | педагогічна свідомість | ua |
dc.subject | критичне педагогічне мислення | ua |
dc.subject | психолого-педагогічна ерудованість | ua |
dc.subject | самовдосконалення | ua |
dc.title | Intellectually-cognitive criterion of the professional growth of humanitarian specialties` teachers of the higher school | ua |
dc.type | Article | ua |