Electronic Dragomanov Ukrainian
State University Repository

Педагогічні умови удосконалення процесу етнохудожньої підготовки майбутніх учителів музики України та Китаю

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Інь, Хань
dc.date.accessioned 2016-11-22T07:39:03Z
dc.date.available 2016-11-22T07:39:03Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Інь Хань Педагогічні умови удосконалення процесу етнохудожньої підготовки майбутніх учителів музики України та Китаю / Хань Інь // Наукові записки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова ; укл. Л. Л. Макаренко. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – Випуск СXХІ (121). – С. 260-267 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11798
dc.description.abstract У статті розглянуті основні складові процесу формування етнохудожньої підготовленості майбутніх учителів музики України та Китаю. Розгляд цього феномену актуалізується в сучасних умовах поширення міжнаціональної культурно-освітньої взаємодії. Процес формування будь-якої якості особистості спирається на розробку авторської методики, тому етапи відповідної методики стали безпосереднім предметом розгляду у запропонованій статті. Автором виокремлені педагогічні умови ефективного формування етнохудожньої підготовленості майбутніх учителів музики України і Китаю. ua
dc.description.abstract В статье рассматриваются основные составляющие процесса этнохудожественной подготовки будущих учителей музыки Украины и Китая. Обращение у этому феномену актуализуется в современных условиях расширения межнационального культурного и образовательного взаимодействия. Процесс формирования любого качества личности опирается на разработку определенной методики, поэтому составляющие авторской методики стали предметом предложенной статьи. В ее содержании определены педагогические условия и соответствующая этапность процесса формирования этнохудожественной подготовлености будущих учителей музыки Украины и Китая. ua
dc.description.abstract The article presents the theoretical and methodological research of the problems of ethno and art training of music teacher on the basis of the current trends of modernization at the professional training of the future teachers in the process of education in the Ukraine and China universities are defined. Appeal to this phenomenon became actual in contemporary conditions when international cultural and educational cooperation is expanded. The process of formation of any phenomenon is backed on the development of its theoretical model, so some of the components of such a model become the direct subject of the proposed article. For the success of experimental work the following scientific approaches, which are structural and notional components of the theoretical model of the formation of cognitive interest, have been identified. For our study principal notional scientific approaches are the following: of artistic and value orientation; culturalogical; historical and pedagogical; musicological and of expansive research. Fundamental principles we consider to be: historical and pedagogical order of priorities; emotionally appropriate certainty; pedagogical orientation on nation; musical ritual community and national identity. There were presented formative pedagogical conditions that penetrated all the stages of the experimental work, among them: constant intercourse in musical culture; stimulation of emotional activity to the perception of music folk songs; interest in studying of folklore by familiarizing with different songs; obligatory familiarity with the material in the learning process. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject етнохудожня підготовка ua
dc.subject педагогічні умови ua
dc.subject етапи формування ua
dc.subject этнохудожественная подготовка ua
dc.subject этапы формирования ua
dc.subject педагогические условия ua
dc.subject ethno and art training ua
dc.subject structure components ua
dc.subject pedagogic conditions ua
dc.subject.classification 378.011.3 – 051:78 ua
dc.title Педагогічні умови удосконалення процесу етнохудожньої підготовки майбутніх учителів музики України та Китаю ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics