DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського » Наукові праці Факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11624
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛю Сінтінь-
dc.contributor.authorЛю Синтинь-
dc.contributor.authorLiu Xintin-
dc.date.accessioned2016-10-28T06:17:35Z-
dc.date.available2016-10-28T06:17:35Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЛю Сінтінь. Шляхи оптимізації формування естетичної культури майбутніх хореографів / Лю Сінтінь // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки: зб. наук. пр. – Вип. 2. – Бердянськ : ФО-П Ткачук О.В., 2016. – С. 122−125.ua
dc.identifier.issn2412-9208-
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11624-
dc.description1. Рєпнова Т. П. Тренінг емоційної зрілості / Т. П. Рєпнова // Практична психологія та соціальна робота. – 2006. – № 3. – С. 14-16. 2. Петько Л.В. Виховний і професійний аспекти музично-педагогічної спрямованості навчання іноземної мови студентів ВНЗ у системі музично-педагогічної освіти / Л.В.Петько // Музика та освіта ; гол.ред. Л.М.Масол. – Київ : Педагогічна думка, 2013. – № 3. – C. 14–18. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7872 3. Тернопільська В.І. Система виховання соціально-комунікативної культури учнів загальноосвітньої школи у позаурочній діяльності: дис. … доктора пед. наук : 13.00.07 / Тернопільська Валентина Іванівна. – К., 2009. – 573 с. 4. Тернопільська В.І. Соціально-комунікативна культура школяра: шляхи сходження : монографія / В.І. Тернопільська. – Житомир : Вид-во ПП “Рута”, 2008. – 300 с. 5. Pet’ko L.V. Formation of professionally oriented foreign language teaching environment in the conditions of university for students of art specialties / L.V.Pet’ko // Economics, management, law: problems of establishing and transformation: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. – Al-Ghurair Printing & Publishing LLC, Dubai, UAE, 2016. – P. 395−398. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9779 6. Pet’ko Lyudmila. Isadora Duncan and Sergey Esenin // Lyudmila Pet’ko, Yevgenia Shpota // Intellectual Archive, 2014. – January. – Volume 3. – Number 1. – Toronto : Shiny Word Corp. – Р. 82–88. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7844ua
dc.description.abstractThe article highlights approaches to the formation of aesthetic culture of future choreographers during extracurricular activities in the university. The article reveals essential characteristics of forms, methods and means of formation of individual's aesthetic culture. The basic blocks of the course "Aesthetic culture of the personality: essence and features of formation" and the relationship between them are presented. The article deals with the training «promote your growth» promoting self-improvement of boys and girls and the formation their aesthetic culture. The author highlights the effectiveness of future choreographers' participation in competitions of creative projects, creative meetings, auctions of creative ideas artists tournaments, poets, composers, dancers, groups and clubs of artistic and aesthetic direction on the formation of their aesthetic culture. The method of the research portfolio is characterized. It helps students-choreographers develop the ability to select, analyze, systematize received educational material and work with different sources of information. Exercises on personality's self-regulation of emotions are presented. The emphasis is put on the development of aesthetic environment as the main factor in the formation of aesthetic culture of future choreographers. On the example author’s Program for special course "Aesthetic culture of personality: essence and features of formation» the relationship between students are presented. The author comes to a conclusion about the necessity of development of productive pedagogical technologies, directed at formation of aesthetic culture of designing and realization of professionally oriented educational trajectories of development of personality potential of the subjects in the educational process.ua
dc.description.abstractВ статье рассмотрены подходы к формированию эстетической культуры будущих хореографов во внеаудиторной деятельности университета. Раскрыты сущностные характеристики форм, методов, средств формирования эстетической культуры личности. Очерчены основные блоки программы спецкурса «Эстетическая культура личности: сущность и особенности формирования» и взаимосвязи между ними.ua
dc.description.abstractУ статті розглянуто підходи до формування естетичної культури майбутніх хореографів у позаудиторній діяльності університету. Розкрито сутнісні характеристики форм, методів, засобів формування естетичної культури особистості. Окреслено основні блоки програми спецкурсу «Естетична культура особистості: сутність та особливості формування» та взаємозв’язки між ними.ua
dc.language.isoukua
dc.publisherБердянськ : ФО-П Ткачук О.В.ua
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectcultureua
dc.subjectaestheticsua
dc.subjectaesthetic cultureua
dc.subjectupbringingua
dc.subjectpersonalityua
dc.subjectкультураua
dc.subjectэстетикаua
dc.subjectэстетическая культураua
dc.subjectвоспитаниеua
dc.subjectличностьua
dc.subjectкультураua
dc.subjectестетикаua
dc.subjectестетична культураua
dc.subjectвихованняua
dc.subjectособистістьua
dc.subject.classification37.034ua
dc.titleШляхи оптимізації формування естетичної культури майбутніх хореографівua
dc.title.alternativeWays of optimization of future choreographers' aesthetic culture formationua
dc.title.alternativeПути оптимизации формирования эстетической культуры будущих хореографовua
dc.typeArticleua
Appears in Collections:Наукові праці Факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liu Xintin , 2016.pdfфахова стаття185.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.