DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи » Випуск 29 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1124
Title: Лингводидактический дискурс преподавателя неродного языка в традиционных и альтернативных методах обучения
Authors: Харитонова, О. В.
Keywords: лингводидактический дискурс
дискурс
коммуникативная культура
суггестопедический метод
метод общины
натуральный метод
ситуативный метод
метод коммуникативного задания
discourse
lingvodidaktics a discourse
сommunicative culture
sugestopedics method
a community method
a natural method
a situational method
a method of the communicative task
Issue Date: 2011
Publisher: Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
Citation: Харитонова О.В. Лингводидактический дискурс преподавателя неродного языка в традиционных и альтернативных методах обучения / О.В. Харитонова / Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Випуск 29: збірник наукових праць / за ред. В. І. Гончарова. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2011. – 225-229
Abstract: В статье говорится о различных методах обучения неродному языку: суггестопедическом методе активизации резервных возможностей личностей и коллектива, методе общины, современном варианте натурального метода, устном (ситуативном) методе, методе коммуникативных заданий и др. Несмотря на то, что лингводидактический дискурс преподавателя иностранного языка в каждом из этих методов занимает свое особое место, очевидно, что он является для учащихся образцом иноязычной речи, средством коммуникации на уроке, средством обучения и своеобразным учебным материалом.
The article refers to the various methods of training foreign language: suggestopedics the method of activation reserve possibilities of the individuals and the collective, the community, the modern version of the natural method, oral (situation) method, the method of communicative tasks, etc. In spite of the fact that lingvodidaktics discourse teacher of foreign language in each of these methods has its special place, it is obvious that he is for students sample language speech, means of communication in the classroom, learning tool and a kind of educational material.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1124
Appears in Collections:Випуск 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
55.pdf223.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.