Electronic Dragomanov Ukrainian
State University Repository

Методика розвитку співацького голосу у майбутніх педагогів-музикантів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Прядко, Олена Михайлівна
dc.date.accessioned 2011-10-28T09:56:51Z
dc.date.available 2011-10-28T09:56:51Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Прядко, Олена Михайлівна. Методика розвитку співацького голосу у майбутніх педагогів-музикантів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. М. Прядко ; керівник роботи М. А. Печенюк ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2009. - 22 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/111
dc.description.abstract Розглянуто проблему розвитку співацького голосу майбутніх музикантів. Проаналізовано методичні аспекти процесу їх вокальної підготовки. Охарактеризовано стан процесу розвитку співацького голосу студентів, конкретизовано основні поняття вокального розвитку: "співацький голос" і "розвиток співацького голосу". Визначено й обгрунтовано критерії, показники та рівні вокального розвитку. Розроблено та теоретично обгрунтовано методику розвитку співацького голосу майбутніх педагогів-музикантів, експериментально доведено її ефективність. В основу методики покладено здійснення розвитку співацького голосу за п'ятьма напрямами вокальної підготовки студентів, а саме: мотиваційно-стимулювальним, вокально-технічним, оцінювально-аналітичним, вокально-теоретичним і художньо-виконавським. ru_RU
dc.description.abstract The dissertation examines the theoretical and experimental issues of the singing voice development in prospective music teachers in the process of vocal training; methodological issues of the singing voice development in prospective music teachers are analysed. This work develops theoretical bases for the singing voice development; the process of the singing voice development is described; the basic concepts of the students’ vocal development is determined. “Singing voice” and “singing voice development” criteria, indices and levels of the singing voice development are determined for the students majoring in music and pedagogy. Efficient methods of the singing voice development in music teachers are suggested, the suggested methods are theoretically substantiated and experimentally tested. Ways of the singing voice development are determined; criteria, indices and levels of the singing voice development in the students majoring in music and pedagogy while training them for practical activity are determined and scientifically substantiated. The method of the singing voice development is developed; the methods are well-organized to follow the particular training pattern. The main method of the singing voice development in prospective music teachers is the singing voice development based on five directions of the students’ vocal training, namely: development of vocal technics and skills; motivation of vocal training; theoretical aspect of professional vocal methodical training; formation of evaluation skills in students; development of artistic performance skills. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher НПУ імені М.П.Драгоманова ru_RU
dc.subject розвиток співацького голосу ru_RU
dc.subject методика розвитку співацького голосу ru_RU
dc.subject майбутні педагоги-музиканти ru_RU
dc.subject напрями вокальної підготовки ru_RU
dc.subject development of singing voice ru_RU
dc.subject method of vocal studies ru_RU
dc.subject prospective music teachers ru_RU
dc.subject directions of students’ vocal training ru_RU
dc.subject.classification 784:378.147.016] (043.3) ru_RU
dc.title Методика розвитку співацького голосу у майбутніх педагогів-музикантів ru_RU
dc.type Other ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics