DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет спеціальної та інклюзивної освіти » Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти »
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10743
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kravets, Nina Pavlivna | - |
dc.date.accessioned | 2016-07-07T10:06:46Z | - |
dc.date.available | 2016-07-07T10:06:46Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Kravets N.P. Teaching pupils with mentally retardation to analyses of the literature work as component of reading activity / N.P. Kravets // Economics, management, law: сhallenges and рrospects: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. − Discovery Publishing House Pvt. Ltd., New Delhi, India. 2016. − P. 201-204. | ua |
dc.identifier.isbn | 978-617-7214-28-0 | - |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10743 | - |
dc.description | 1. Гнєздилов М.Ф. Методика преподавания русского языка во вспомогательной школе / М.Ф. Гнездилов. – М. : Просвещение, 1965. – 275 с. 2. Кравець Н.П. Розвиток мовлення в учнів молодших класів допоміжної школи на уроках читання та української мови : навч.-метод. пос. / Н.П.Кравець– К. : «А.С.К.», 1999. – 127 с. 3. Кудряшев Н.И. Взаимосвязь методов обучения на уроках литературы : посіб. для учителя / Н.И. Кудряшев. – М. : Просвещение, 1981. – 190 с. 4. Степанишин Б.І. Викладання української літератури в школі : Метод. посіб. для вчителів / Б.І. Степанишин:. – К. : РВЦ «Проза», 1995. – 254 с. 5. Токмань Г.Л. Методика навчання української мови в середній школі : підр. / Г.Л. Токмань. – К.: Вид. центр «Академія», 2012. – 312 с. Серія «Альма-матер». 6. DeGeorge Katherine L. Using Children`s Literature to Teach Social Skills [Web Site] – Access mode : http://www.Ldonline.org/article/6194/ | ua |
dc.description.abstract | The article focuses variously on the development of basic cognitive processes for handling information (e.g. memory; phonological processing), the ‘metacognitive’ executive awareness and control of thinking and learning (e.g. ‘thinking skills’, learning strategies and ‘learning how to learn’), and sometimes on the inter-relationship of these aspects of cognition (e.g. the links between word reading and reading comprehension). | ua |
dc.description.abstract | Проаналізовано методи і прийоми навчання розумово відсталих учнів аналізу художнього твору як компоненту читацької діяльності. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Discovery Publishing House Pvt. Ltd., New Delhi, India | ua |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка; | - |
dc.subject | pupils with mentally retardation | ua |
dc.subject | analyses of literature work | ua |
dc.subject | reading activity | ua |
dc.subject | teaching methods | ua |
dc.subject | розумово відсталі учні | ua |
dc.subject | аналіз художнього твору | ua |
dc.subject | читацька діяльність | ua |
dc.subject | методи навчання | ua |
dc.subject.classification | 376. 433.016: 821, 162 | ua |
dc.title | Teaching pupils with mentally retardation to analyses of the literature work as component of reading activity | ua |
dc.title.alternative | Навчання розумово відсталих учнів аналізу художнього твору як компонента читацької діяльності | ua |
dc.type | Article | ua |
Appears in Collections: | Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kravets N, 2016, India.pdf | фахова стаття | 221.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.