DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет спеціальної та інклюзивної освіти » Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10743
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKravets, Nina Pavlivna-
dc.date.accessioned2016-07-07T10:06:46Z-
dc.date.available2016-07-07T10:06:46Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationKravets N.P. Teaching pupils with mentally retardation to analyses of the literature work as component of reading activity / N.P. Kravets // Economics, management, law: сhallenges and рrospects: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. − Discovery Publishing House Pvt. Ltd., New Delhi, India. 2016. − P. 201-204.ua
dc.identifier.isbn978-617-7214-28-0-
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10743-
dc.description1. Гнєздилов М.Ф. Методика преподавания русского языка во вспомогательной школе / М.Ф. Гнездилов. – М. : Просвещение, 1965. – 275 с. 2. Кравець Н.П. Розвиток мовлення в учнів молодших класів допоміжної школи на уроках читання та української мови : навч.-метод. пос. / Н.П.Кравець– К. : «А.С.К.», 1999. – 127 с. 3. Кудряшев Н.И. Взаимосвязь методов обучения на уроках литературы : посіб. для учителя / Н.И. Кудряшев. – М. : Просвещение, 1981. – 190 с. 4. Степанишин Б.І. Викладання української літератури в школі : Метод. посіб. для вчителів / Б.І. Степанишин:. – К. : РВЦ «Проза», 1995. – 254 с. 5. Токмань Г.Л. Методика навчання української мови в середній школі : підр. / Г.Л. Токмань. – К.: Вид. центр «Академія», 2012. – 312 с. Серія «Альма-матер». 6. DeGeorge Katherine L. Using Children`s Literature to Teach Social Skills [Web Site] – Access mode : http://www.Ldonline.org/article/6194/ua
dc.description.abstractThe article focuses variously on the development of basic cognitive processes for handling information (e.g. memory; phonological processing), the ‘metacognitive’ executive awareness and control of thinking and learning (e.g. ‘thinking skills’, learning strategies and ‘learning how to learn’), and sometimes on the inter-relationship of these aspects of cognition (e.g. the links between word reading and reading comprehension).ua
dc.description.abstractПроаналізовано методи і прийоми навчання розумово відсталих учнів аналізу художнього твору як компоненту читацької діяльності.ua
dc.language.isoukua
dc.publisherDiscovery Publishing House Pvt. Ltd., New Delhi, Indiaua
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectpupils with mentally retardationua
dc.subjectanalyses of literature workua
dc.subjectreading activityua
dc.subjectteaching methodsua
dc.subjectрозумово відсталі учніua
dc.subjectаналіз художнього творуua
dc.subjectчитацька діяльністьua
dc.subjectметоди навчанняua
dc.subject.classification376. 433.016: 821, 162ua
dc.titleTeaching pupils with mentally retardation to analyses of the literature work as component of reading activityua
dc.title.alternativeНавчання розумово відсталих учнів аналізу художнього твору як компонента читацької діяльностіua
dc.typeArticleua
Appears in Collections:Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kravets N, 2016, India.pdfфахова стаття221.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.