DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет спеціальної та інклюзивної освіти » Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10743
Title: Teaching pupils with mentally retardation to analyses of the literature work as component of reading activity
Other Titles: Навчання розумово відсталих учнів аналізу художнього твору як компонента читацької діяльності
Authors: Kravets, Nina Pavlivna
Keywords: pupils with mentally retardation
analyses of literature work
reading activity
teaching methods
розумово відсталі учні
аналіз художнього твору
читацька діяльність
методи навчання
Issue Date: 2016
Publisher: Discovery Publishing House Pvt. Ltd., New Delhi, India
Citation: Kravets N.P. Teaching pupils with mentally retardation to analyses of the literature work as component of reading activity / N.P. Kravets // Economics, management, law: сhallenges and рrospects: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. − Discovery Publishing House Pvt. Ltd., New Delhi, India. 2016. − P. 201-204.
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: The article focuses variously on the development of basic cognitive processes for handling information (e.g. memory; phonological processing), the ‘metacognitive’ executive awareness and control of thinking and learning (e.g. ‘thinking skills’, learning strategies and ‘learning how to learn’), and sometimes on the inter-relationship of these aspects of cognition (e.g. the links between word reading and reading comprehension).
Проаналізовано методи і прийоми навчання розумово відсталих учнів аналізу художнього твору як компоненту читацької діяльності.
Description: 1. Гнєздилов М.Ф. Методика преподавания русского языка во вспомогательной школе / М.Ф. Гнездилов. – М. : Просвещение, 1965. – 275 с. 2. Кравець Н.П. Розвиток мовлення в учнів молодших класів допоміжної школи на уроках читання та української мови : навч.-метод. пос. / Н.П.Кравець– К. : «А.С.К.», 1999. – 127 с. 3. Кудряшев Н.И. Взаимосвязь методов обучения на уроках литературы : посіб. для учителя / Н.И. Кудряшев. – М. : Просвещение, 1981. – 190 с. 4. Степанишин Б.І. Викладання української літератури в школі : Метод. посіб. для вчителів / Б.І. Степанишин:. – К. : РВЦ «Проза», 1995. – 254 с. 5. Токмань Г.Л. Методика навчання української мови в середній школі : підр. / Г.Л. Токмань. – К.: Вид. центр «Академія», 2012. – 312 с. Серія «Альма-матер». 6. DeGeorge Katherine L. Using Children`s Literature to Teach Social Skills [Web Site] – Access mode : http://www.Ldonline.org/article/6194/
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10743
ISBN: 978-617-7214-28-0
Appears in Collections:Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kravets N, 2016, India.pdfфахова стаття221.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.