DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1 (56) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10545
Title: Емоційний складник здоров’язберігаючого навчального середовища
Authors: Стрельніков, В.Ю.
Keywords: емоція
функція емоцій
роль емоцій
здоров’язберігаюче навчальне середовище
эмоция
функция эмоций
роль эмоций
здоровьесберегающая учебная среда
emotion
emotions function
emotions role
health maintaining educational environment
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Стрельніков В.Ю. Емоційний складник здоров’язберігаючого навчального середовища / В.Ю. Стрельніков // Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт/”36. наукових праць/ За ред. Г. М. Арзютова. - К.:Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Випуск 3K1 (56)15. – С. 343-347
Abstract: У статті запропоновані шляхи регулювання емоційних станів суб’єктів здоров’язберігаючого навчального середовища, показані можливості нейтралізації деструктивної ролі емоцій та створення для студентів функціонального комфорту.
В статье предложены пути регулирования эмоциональных состояний субъектов здоровьесберегающей учебной среды, показаны возможности нейтрализации деструктивной роли эмоций и создания для студентов функционального комфорта.
The article suggests the ways of health maintaining educational environment subjects emotional condition regulation, there shown a possibility range of neutralizing destructive emotions role and creation the students functional comfort. Solved research objectives: 1) The differences in the meaning of "function of emotions" and "the role of emotions" in the learning environment; 2) delineated functions of emotions that they perform in Health-learning environment; 3) The destructive role of emotions and opportunities in the neutralization of healthy environment; 4) an analysis of the experiment regulation of emotional states and students create them functional comfort. The term "function of emotions" in Health-learning environment is defined as a narrow natural setting, work carried out emotions in the body. "The role of emotions" – the nature and degree of involvement of emotions in the educational process, due to their functions, the influence of emotions on cognitive development and education students and students who are not their natural purpose. "Functional comfort" – the best functional state in which achieved compliance tools and working conditions of workers functionality subjects learning process. Modern forms of implementation of environmental and health of approach is not entirely new to didactics, and the reason for their appearance is another attempt to counter the dominant model of learning until recently, focused on knowledge. This condition in Poltava University of Economics and Trade contributed to the emergence of internal satisfaction, positive attitude to work, facilitated fatigue, creating conditions for maintaining a long and highly efficiency without adverse health effects.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10545
Appears in Collections:Випуск 3К1 (56)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Strelnikov.pdf324.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.