DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1 (56) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10428
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТищенко, Т. Б.-
dc.date.accessioned2016-06-07T14:13:35Z-
dc.date.available2016-06-07T14:13:35Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationТищенко Т. Б. Про застосування інформаційно-комунікаційних технологій у вищій фізкультурній освіті майбутніх тренерів-викладачів з волейболу / Т. Б. Тищенко // Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт/”36. наукових праць/ За ред. Г. М. Арзютова. - К.:Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Випуск 3K1 (56)15. – С. 359-361.ru_RU
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10428-
dc.description.abstractУ статті зазначено, що сучасний етап розвитку суспільства, модернізація вищої фізкультурної освіти здійснюється в умовах переходу від індустріального до інформаційного суспільству. Суспільство пред’являє і пред’являтиме надалі високі вимоги до професійних якостей фізкультурних кадрів, у тому числі і до компетентності майбутніх тренерів-викладачів з волейболу у сфері інформаційно-комунікаційних технологій. Інформаційно-комунікаційна компететність майбутніх тренерів-викладачів з волейболу характеризує їх здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для вирішення практичних і професійних завдань з метою підвищення ефективності змагального процесу зі спортивних ігор.-
dc.description.abstractВ статье отмечено, что современный этап развития общества, модернизация высшего физкультурного образования осуществляется в условиях перехода от индустриального к информационному обществу. Общество предъявляет и будет предъявлять в дальнейшем высокие требования к профессиональным качествам физкультурных кадров, в том числе и к компетентности будущих тренеров-преподавателей по волейболу в сфере информационно-коммуникационных технологий. Информационно-коммуникационная компететность будущих тренеров-преподавателей по волейболу характеризует их способность применять информационно-коммуникационные технологии для решения практических и профессиональных заданий с целью повышения эффективности состязательного процесса по спортивным играм.-
dc.description.abstractThe article pointed out that the current stage of development of society, the modernization of higher sports education is carried out in the transition from an industrial to an information society. Society places and bring further high demands on the professional qualities of sports training, including in the competence of the future coaches in volleyball in the field of information and communication technologies. Information and communication kompetetnist future coaches volleyball characterizes their ability to apply information and communication technologies to solve practical and professional tasks in order to increase the effectiveness of the adversarial process of sports games. Information and communication technologies - a pedagogical technology used software and hardware special offer for access to the various informational sources (electronic, print, instrumental, human) activities and tools. Information and communication technologies in higher physical education contribute to the disclosure, the preservation and development of personal qualities of the future coaches volleyball, integrating them into the educational environment of the university faculty and in the interests of the educational process, occupy a significant place in all kinds of educational practice. Informatization of higher sports education is shown through a set of measures for implementation in the educational process of training future coaches volleyball information products and information and communication technologies. The use of modern technical devices (computers, TV and video, interactive learning tools) and information and communication technologies contributes to a qualitatively new analysis and understanding of the pedagogical process, establishing new principles of relations teachers and jelly.-
dc.language.isoukru_RU
dc.publisherВид-во НПУ ім. М. П. Драгомановаru_RU
dc.subjectінформаційно-комунікаційні технології-
dc.subjectвища фізкультурна освіта-
dc.subjectмайбутні тренери-викладачі з волейболу-
dc.subjectинформационно-коммуникационные технологии-
dc.subjectвысшее физкультурное образование-
dc.subjectбудущие тренеры-преподаватели по волейболу-
dc.subjectinformation and communication technologies-
dc.subjecthigher physical education-
dc.subjectfuture coaches volleyball-
dc.titleПро застосування інформаційно-комунікаційних технологій у вищій фізкультурній освіті майбутніх тренерів-викладачів з волейболуru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Випуск 3К1 (56)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tishchenko T. B..pdf305.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.