Electronic National Pedagogical
Dragomanov University Repository

Лінгводидактичні засади вивчення простого ускладненого речення на філологічних факультетах у педагогічних навчальних закладах

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Єрмоленко, Світлана Іванівна
dc.date.accessioned 2011-10-27T19:50:08Z
dc.date.available 2011-10-27T19:50:08Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Єрмоленко, Світлана Іванівна. Лінгводидактичні засади вивчення простого ускладненого речення на філологічних факультетах у педагогічних навчальних закладах : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. І. Єрмоленко ; наук. кер. Л. В. Скуратівський ; Національний педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2009. — 21 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/100
dc.description.abstract На основі аналізу лінгвістичних, лінгводидактичних і психолінгвістичних джерел та практики навчання у вищій школі теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено методику комунікативно зорієнтованого вивчення простого ускладненого речення на філологічних факультетах у педагогічних навчальних закладах. Автором визначено критерії добору змісту навчального матеріалу, розроблено систему навчальних вправ з елементами стилістичного синтаксису, дібрано тексти різних функціональних стилів, виявлено методи та прийоми, які сприяють сформованості професійної компетентності в майбутніх учителів-словесників. Автор пропонує систему навчальних вправ (власне стилістичні і пізнавально-функціональні), яка ґрунтується на концепції В. Мельничайка. Власне стилістичні та пізнавально-функціональні вправи пов’язані з синонімією і стилістичними фігурами, спрямовані на вміння знаходити, розпізнавати, конструювати, аналізувати синонімічні конструкції різних типів, стилів і жанрів мовлення. Навчальні вправи мають три рівні складності: репродуктивний, частково-пошуковий, дослідницький (творчий). Запропоновано й апробовано інноваційні технології на лекціях, практичних заняттях, під час виконання самостійної (індивідуальної) роботи. Це лекції-прес-конференції, семінари запитань і відповідей, проблемні лекції та семінари тощо. Ефективність методики теоретично обґрунтована й експериментально доведено. ru_RU
dc.description.abstract On the grounds of analysis of linguistic, linguo-didactic and psychological sources and the practice of teaching at higher school the methodology of the communicatively oriented study of the simple complicated sentence at philological departments of pedagogical educational institutions is theoretically grounded and experimentally tested. The author determined the criteria of selection of the content of teaching material. The system of educational-training exercises with the elements of stylistic syntax is worked out. The texts of different functional styles are selected. The methods and ways of teaching favourable for the formation of future language and literature teachers’ professional competence are defined. The author proposes the system of educational-training exercises, which is based on the conception of V.Melnichaiko, the exercises are divided into proper stylistic and cognitive-functional. The proper stylistic and cognitive-functional exercises are connected with synonymy and stylistic devices and are aimed to the development of skills to find, recognize, construct and analyze synonymic constructions of different types, styles and genres of speaking. The offered training exercises have three levels of complexity: reproductive, partly exploring and creative. The proper stylistic exercises are aimed to the development of skills to find, recognize, construct and analyze synonymic constructions in certain functional styles. The Cognitive-functional exercises are aimed to the development of skills to find, recognize, construct and analyst stylistic figures in certain functional styles. There is proposed and approved the use of innovation technologies at lectures, seminars, individual work classes including lectures-press-conferences, seminars of questions and answers, problem lectures and seminars etc. The efficiency of the methodology is theoretically grounded and experimentally proved. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject синтаксис простого ускладненого речення ru_RU
dc.subject лінгводидактичні засади ru_RU
dc.subject лінгводидактичні засади ru_RU
dc.subject професійна компетентність ru_RU
dc.subject стилістичний синтаксис ru_RU
dc.subject.classification 811.161.2:81’367.6 ru_RU
dc.title Лінгводидактичні засади вивчення простого ускладненого речення на філологічних факультетах у педагогічних навчальних закладах ru_RU
dc.type Other ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account